Avatar billede geforce3 Praktikant
30. maj 2010 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tab af styrthjelm

Hej
Jeg har en hjelm til min scooter. Var ude og handle i dag, og så ville jeg lige stille den mellem fødderne. Desværre gled den ud af mine hænder og ramte jorden fra 15-30 cm. Det var hårdt underlag...

Kan ikke rigtig finde noget info, men skal hjelmen udskiftes nu?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2010 - 14:53 #1
Det vil jeg sige nej til. Fra den højde er der sikkert ikke sket det mindste.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2010 - 16:42 #2
Enig med John S. Den har jo kun blevet belastet med sin egen vægt fra en lav højde, så jeg tror ikke du behøver at være nervøs.
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
30. maj 2010 - 22:40 #3
Standard reglen hedder.
Har hjelmen været tabt eller ude for slag på nogen måde skal den udskiftes da beskyttelsesevnen er markant reduceret.

Personligt skider jeg egentligt på det :P
gider bare ikke have bøder :D!
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2010 - 07:21 #4
tag et stykke fast skumplast og smid det på beton - det sker der ikke noget ved
men hvis du trykker med en finger et sted på samme vil der opstå et hul der ikke retter sig op.
hvis dit hovede sidder i hjelmen og rammer jorden vil beskyttelsen der sidder i hjelmen måske falde sammen og så har det ikke nogen effekt næste gang du skal bruge den - derfor skal den udskiftes

det betyder ikke noget at man taber den på jorden andet end den ikke ser så godt ud mere.

så det er kun ved et hårdt slag mof hjelmen med indhold.

m.v.h