Avatar billede kurtkurt Nybegynder
30. maj 2010 - 15:32 Der er 5 kommentarer

xp prof dk

Har noget software der ikke kan køre med win7. Vil derfor gerne købe windows xp pro på dansk , men dette er svært at finde. Jeg har windows xp pro cdrom , og kan købe engelsk version med kode.
Spørgsmålet er nu kan den Engelske kode bruges til at installere windows xp pro med dansk cdrom ?

På forhånd tak
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. maj 2010 - 15:38 #1
Nu du har Windows 7, så kan du hente en virtuel PC med XP på, og afvikle dine gamle programmer gennem den.

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2010 - 15:47 #2
microsofts løsning til virtuel pc er - hvis du får den til at virke - helt indbygget i win7. Dvs efter installation vil du ikke i det daglige mærke, at nogle programmer kører i xp-mode.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
30. maj 2010 - 15:53 #3
XP mode er ikke med i de små udgaver af Windows 7
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2010 - 16:15 #4
du skal have fat i et dansk serienummer, og det skal ydermere passe til version inkl hvilken sp-opgradering, der er op cd'en.
Jeg vil så anbefale at hente sun virtualbox www.sun.dk og i den oprette en virtuel xp-maskine på fx 10gb - du skal så have en original xp at lægge ind - men med virtualbox gæsteudvidelser (følger med) så kan du køre xp'en samtidig med win7, og dele fx dokumenter i win7's mappe med xp'en.