Avatar billede charley78 Novice
31. maj 2010 - 08:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

'æ,ø og å' og visse tegn gone...

nogen der ved hvordan jeg retter at en pc efter installation af windows igen, ikke kan skrive 'æ,ø og å' og visse tegn, ligger paa forkerte taster. (spoergsmaalstegn)
31. maj 2010 - 08:54 #1
Der er nok mere eller mindre med vilje valgt US tastatur ?

[Shift] [Alt]

skifter mellem US <-> DK tastatur...

---

Husk dine gamle spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/charley78 (Dem der ikke er grønne...)
Avatar billede charley78 Novice
31. maj 2010 - 09:06 #2
(sidder ved ved anden pc, ved siden af probelmcomputeren)

Nu har jeg prøvet med shift + alt, men det ændrer intet.
Du mente vel at jeg bare holder tasterne nede (altså efter normal procedure)
Avatar billede leonberger Novice
31. maj 2010 - 12:22 #3
Den metode karise_larry giver virker kun hvis du satte et tastatur mere op (dansk) under installationen - eller er der ikke noget at vælge imellem.
Hvis ikke, skal du i 'Regional and Language support', klik på tab'en 'Language' og vælg 'Details', her kan du tilføje et tastatur.
Jeg bruger kun engelsk så du må selv oversætte ovenstående.
Sæt herefter Dansk til 'Default'

/jan
Avatar billede charley78 Novice
31. maj 2010 - 23:23 #4
min kæreste har ordnet problemet ved at installere dansk lokaliseringspakke fra Microsoft xp media center edition.

På en bærbar har vi vista og i det tilfælde kunen man bare have valgt engelsk udgaven i proceslinien.

... jeg skal i hvert fald ikke selv gøre mig klog på hvordan det hænger sammen på de forskellige..
Avatar billede charley78 Novice
31. maj 2010 - 23:23 #5
vil I delenogen points?
Avatar billede leonberger Novice
02. juni 2010 - 00:06 #6
Næ, gør hvad du vil, det vigtigste var at det blev løst.

/jan