Avatar billede eskeman Nybegynder
31. maj 2010 - 17:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

LAN virker ikke, men Wifi gør?

Hejsa

Jeg har en Netgear router fra Yousee. Hertil har jeg sluttet (kablet) en D-Link Dir-855 til, der fungerer som bridge og det trådløse virker fint via D-linken, men når jeg kabler pc'er direkte til D-Linken, så virker LAN delen ikke?

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
31. maj 2010 - 18:53 #1
Er trådløs fra netgear routeren, eller d-link routeren?
Avatar billede eskeman Nybegynder
31. maj 2010 - 19:17 #2
Trådløs er fra D-linken og virker som sagt fint.
Avatar billede Aygoejeren Nybegynder
08. juni 2010 - 22:52 #3
Er det tilfældigvis et krydset kabel du bruger?
Avatar billede eskeman Nybegynder
08. juni 2010 - 22:57 #4
Nej, så simpelt er det desværre ikke.

Der er slet ikke link på de 2 computere.

Anyone?
08. juni 2010 - 23:08 #5
... ikke link på de 2 computer... - dvs. de små LINK 'lamper' ved RJ45 stikket på putteren viser ikke noget som helst når det burde være forbundet ?
Avatar billede eskeman Nybegynder
09. juni 2010 - 09:58 #6
Ja det er sandt og jeg er 100% sikker på, at D-linken ikke fejler noget, så det er noget opsætning jeg har lavet forkert.
09. juni 2010 - 10:21 #7
... har det LAN stik/forbindelse på putteren overhovedet virket i nuværende opsætning/system ?

Check lige LAN Driver i ENHEDSHÅNDTERINGEN...
Avatar billede eskeman Nybegynder
09. juni 2010 - 10:51 #8
Ja, det har virket fint på begge computere. Fejlen er i opsætningen af D-Linken, vil jeg mene.
Avatar billede Aygoejeren Nybegynder
09. juni 2010 - 18:15 #9
Kan LAN disables i den D-link? Jeg synes nu stadig det kunne tyde på et kabelproblem - har du prøvet med et andet kabel, bare lige for en god ordens skyld?
Avatar billede eskeman Nybegynder
09. juni 2010 - 18:57 #10
Kabelproblem er det med garanti ikke, det er tjekket. Husk også at det er 2 kabler til 2 computere og der er ikke link i nogen af dem.

LAN er i hvert fald ikke bevidst slået fra i D-Linken og jeg kan ikke finde nogen settings til det.

Det skal siges, at D-Linken tidligere har virket upåklageligt til LAN, men det var på en anden internetforbindelse, hvor D-Linken fungerede som router.

Kan det på nogen måde være Netgear routeren fra Yousee, som ikke laver DHCP passthrough (eller hva pokker sådan noget hedder)?
09. juni 2010 - 19:09 #11
... der skal være en form for "lys" de små LINK 'lamper' ved RJ45 stikket, hvis der er en form for 'bærebølge'...
09. juni 2010 - 19:10 #12
DHCP eller ej...
09. juni 2010 - 19:12 #13
Er der noget 'brok' fra PC'en i form af
[Netværkskabel er ikke tilsluttet]
med eller uden fysisk kabel ?
Avatar billede eskeman Nybegynder
09. juni 2010 - 22:56 #14
Intet lys ved RJ45 stikkene, hverken i D-Linken eller ved computerne, virkeligt mærkeligt. Hvis ikke det var fordi det trådløse virker på D-linken, så ville jeg mene, at der var noget fejl 40 involveret eller andet.

Da jeg testede netværket måtte jeg også opgive at få mit NAS kablet på D-Linken (sikkert af samme årsag). Jeg måtte derfor kable NAS'et til Netgearen, hvor det virker fint. Jeg hæftede mig dog ikke så meget ved fejlen på det tidspunkt, da den anden løsning virkede fint.
Avatar billede eskeman Nybegynder
22. august 2010 - 17:01 #15
Lykkedes ikke at få det til at virke, har fundet anden løsning.