Avatar billede mcclement Nybegynder
01. juni 2010 - 01:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Boot cd

Hey eksperter :)

Jeg har det klassiske problem med at lave en boot cd.

Jeg skal have formateret en bærbar med xp pro. Jeg har fået filerne på en usb, og har original cd-key som står bag på computeren. Men hvad så nu :)

Den bærbar der skal formateres er så gammel at den ikke kan boot fra usb(har tjekket i bios).

og der er pt intet styresystem på, så jeg kan ikke bare loade derfra.

Så er der nogen som kan guide mig igennem med at lave en boot cd, når jeg har filerne fra en original cd liggende på usb ?

Mvh Mikkel
01. juni 2010 - 06:29 #1
... og der er ikke CD-Drev i 'dyret' ???

...Jeg har fået filerne på en usb... ?

---

Jeg skal også lige guide dig til dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mcclement (Dem der ikke er grønne) - dem bør du lige følge op på ...
Avatar billede frozenink Nybegynder
01. juni 2010 - 09:46 #2
Avatar billede mcclement Nybegynder
01. juni 2010 - 12:17 #3
@karise_larry

Jo, der er skam cd-drec i dyret(a.k.a bærbaren). Og der er også usb porte. Men computeren er tilsyneladende så gammel at den ikke har indbygget usb som en mulighed i bootup menuen, og heller ikke som tilvalg i bios.

hvad angår mine gamel spørgsmål skal jeg nok lige prøve at følge op på dem.

@ frozenik, jeg vil da lige forsøge at bruge den guide :) selvom det nærmer sig den 10. guide jeg prøver så er det vel forsøget vær :D

Mvh. Mikkel
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
01. juni 2010 - 12:44 #4
Bemærk til den guide: første del er denne: http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm

Anden del forudsætter at man er i besiddelse af denne bootsektor. Det er den som gør cd'en i stand til at boote.
Avatar billede mcclement Nybegynder
01. juni 2010 - 14:30 #5
hmm. Syntes jeg har fuldt den guide nu, men blev endnu en af de cd'er som bare er til at kyle i papirkurven :b jeg forstår det ikke lige
01. juni 2010 - 17:39 #6
(Skal det forståes på den måde at den 'hjemmelavede' CD tilsyneladende ikke vil Boote på den PC der er tale om ? Prøv lige på en anden PC...)
Avatar billede mcclement Nybegynder
17. juni 2010 - 01:42 #7
Okay, det endte sådan at den cd jeg lavede virkede fint på en anden pc, men åbenbart ikke på denne pc. Så jeg fik fat i en original cd fra en kammerat, og så virkede det uden problemer.
17. juni 2010 - 06:26 #8
Ska' vi så lige få pænt lukket/afsluttet denne tråd samt http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mcclement (Dem der ikke er grønne) - dem bør du lige følge op på ...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede mcclement Nybegynder
17. juni 2010 - 15:51 #9
Tak for svarerne, kan i ikke lige smide et svar, så kommer der points.
17. juni 2010 - 21:24 #10
Ping...
(Det er så et [svar]...)