Avatar billede morpheus Nybegynder
02. juni 2010 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find den korteste afstand med Google Maps API

Hejsa...

Jeg har fundet følgende script:
http://briancray.com/2009/06/23/calculate-driving-distance-google-maps-api/

Nu er det så, at jeg gerne vil have den til, at finde den korteste afstand mellem 2 adresser.

Er det mon noget der kan lade sig gøre?
Avatar billede intenz Novice
02. juni 2010 - 13:07 #1
Er det ikke det scriptet gør?
Avatar billede morpheus Nybegynder
02. juni 2010 - 13:46 #2
Ikke hvis der er flere alternativer... Så tager den bare den første og bedste.

Prøv f.eks.:
Lundevej 24, 5700
til
Odensevej 94, 5600

På Google Maps får du 3 alternativer.
Avatar billede public2 Nybegynder
02. juni 2010 - 14:34 #3
Uden at have sat mig for meget ind i APIen du henviser til, er det så ikke et spørgsmål om at sætte en klausul ser siger:

Hvis der bliver returneret > 1
  Så fremvis valgmuligheder
ellers
  er der kun én mulighed.

Det virker som om at det er denne funktioner der henter adresserne ind:

geocoder.getLocations(document.forms[0].address1.value, function (response) {
Avatar billede morpheus Nybegynder
03. juni 2010 - 10:35 #4
Tror slet ikke den version af Google Maps API understøtter det... Jeg forsøger nu at konverterer min kode til v3
Avatar billede morpheus Nybegynder
07. juni 2010 - 15:58 #5
Det løste problemet.

Med udgangspunkt i denne http://gmaps-samples-v3.googlecode.com/svn/trunk/drivingdirections/directions-demo.html og lidt ekstra skriverier...