Avatar billede enet Nybegynder
06. juni 2010 - 19:09 Der er 8 kommentarer

Blue Screen Of Death

[oplysninger/minidump ligger længere ned på siden]

Hej!- Jeg har dette problem, at jeg får blue screens...
Jeg har prøvet at opdatere min computer med windows opdate, jeg har også opdateret alle driverne(dette har jeg gjort med et driver opdaterings program), jeg har prøvet scanne den med en registry renser, jeg har kørt chkdsk r og f, jeg har endda lave op til flere system restores, men jeg får stadig blue screens!!!
Min computer er rimlig ny,den køre windows 7 home Premium, windows 7 var førinstalleret og jeg har ikke selv cden... - Hvad gør jeg?

Det jeg selv har fundet ud af:
Ifølge Annoyance.org har flere med Geforce 2 grafikkort samme problemer og det skyldes en dårlig driver fra Microsoft.

En side fra Microsoft foreslår at det kan være en infektion med en virus kaldet Haxdoor.

Og ellers er den generelle mening at det skyldes en dårlig Ram

Problemsignatur:
Navn på problemhændelse:  BlueScreen
OS-version:  6.1.7600.2.0.0.768.3
Landestandard-id:  1030

Flere oplysninger om problemet:
BCCode:  50
BCP1:  FFFF0050
BCP2:  00000000
BCP3:  8CE494D3
BCP4:  00000000
OS Version:  6_1_7600
Service Pack:  0_0
Product:  768_1

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X8

Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\060410-25069-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: *** Invalid ***
****************************************************************************
* Symbol loading may be unreliable without a symbol search path. *
* Use .symfix to have the debugger choose a symbol path. *
* After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. *
****************************************************************************
Executable search path is:
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
* *
* The Symbol Path can be set by: *
* using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. *
* using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
* using .sympath and .sympath+ *
*********************************************************************
Unable to load image \SystemRoot\system32\ntkrnlpa.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntkrnlpa.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntkrnlpa.exe
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (4 procs) Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
Built by: 7600.16539.x86fre.win7_gdr.100226-1909
Machine Name:
Kernel base = 0x84656000 PsLoadedModuleList = 0x8479e810
Debug session time: Fri Jun 4 19:17:13.458 2010 (UTC + 2:00)
System Uptime: 0 days 0:00:50.534
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
* *
* The Symbol Path can be set by: *
* using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. *
* using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
* using .sympath and .sympath+ *
*********************************************************************
Unable to load image \SystemRoot\system32\ntkrnlpa.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntkrnlpa.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntkrnlpa.exe
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
..................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.....

Jeg har selv fundet ud af noget, som i nok læste i starten, men jeg er simpelt hen så forvirret... Hvis i kan give mig en specifik grund til hvorfor jeg får "blue screen" og en løsning, så ville jeg være super lykkelig!
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2010 - 19:17 #1
Hvis din Pc er preinstaleret er der sikkert mulighed for at gendanne med en af F tasterne under opstart.
Avatar billede enet Nybegynder
06. juni 2010 - 19:39 #2
Den siger at hvis jeg vil reinstallere windows 7 skal jeg bruge en cd...
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2010 - 19:55 #3
Så må du da have fået en dvd med gå i explorer "stifinder" og se hvad der står.
eller højreklik på computer tryk administrer i den box der kommer trykker du på diskhåndtering hvis der er en partion der står recovery må der under opstart af computeren på den sorte opstarts skærm stå nogle valg muligheder F8 eller 9-10-11-12 har du ingen dokumentation?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 19:59 #4
Du skriver at computeren er rimelig ny, men...???
Ifølge Annoyance.org har flere med Geforce 2 grafikkort samme problemer og det skyldes en dårlig driver fra Microsoft.

Du har vel ikke Geforce2 grafikkort?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2010 - 20:02 #5
Hvis du ikke kommer videre så hent denne
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
det kræver at du også henter denne
http://utorrent.com/download.php
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 20:24 #6
https://support.microsoft.com/oas/default.aspx?c1=509&gprid=9860&st=1

Du skriver at din PC er ret ny. Du kunne evt rette en henvendelse til Mikrosoft. Jeg har før haft held med at få både en hurtig og god support der
Avatar billede Stoney_Ducky Nybegynder
06. juni 2010 - 20:27 #7
Det skyldes en defekt driver eller hardware komponent.

hvis der er garanti på kan du prøve at lade supporten formater din computer med cden..(tvivlsomt det hjælper) evt sende den tilbage igen derefter og be dem prøve med anden ramklods/grafikkort.

~såfremt i ik selv har en OS cd/elektronik der kan lånes ved ven.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
06. juni 2010 - 23:14 #8
Ved tilbagevendende BSOD's kører jeg ofte et RAM check program som f.eks. memtest.

Efter 3-4 tests bør man få et billede af om det er rammene.

Hvis din PC er købt med styresystem preinstalleret, SKAL der være en recovery CD, eller styresystems CD, eller partition.
Sidder der CD-key klistermærke monteret på kabinettet?

Er computeren købt helt ny, eller brugt?
Hvis det er en uoriginal windows installation kan den godt forsage BSOD problemer ved opdateringer.