Avatar billede Tigerbite Nybegynder
08. juni 2010 - 15:13 Der er 7 kommentarer

Skrive i textfield - Submit - Gem i Phpmyadmin Database *HJÆLP*

Hej.
Jeg er igang med at lave min hjemmeside. Jeg har brug for hjælp til at lave en Textfield hvor man kan skrive i, derefter skal man  kunne submit det man har skrevet så det bliver gemt i min Phpmyadmin database.
Der må også gerne være en Titel field så man kan søge på overskriften. *se under..*
Det er 1 ting.

Hvis i har lyst må i også hjælpe mig med så folk kan søge efter det man har skrevet og gå ind og se hvad man har skrevet
Avatar billede dkfire Nybegynder
08. juni 2010 - 18:00 #1
Nu er der intet som hedder PHPMyAdmin database, det du har er nok en mysql database.
Og til administration kan du så bruge PHPMyAdmin.

Det du skal i gang med er php.
Hvis du ikke kan php i forvejen vil jeg råde dig til enten at lærer det eller oprette en opgave under php.
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
09. juni 2010 - 10:05 #2
Har du et godt forslag om HVOR jeg kan lære PHP, også sådan rimelig hurtigt?
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. juni 2010 - 14:38 #3
Hvad er rimelig hurtigt ?

http://www.php.net ?
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=php+tutorial&aq=2&aqi=g10&aql=&oq=php&gs_rfai=&fp=3842ec35d19721de ?

Ellers findes der et hav af bøger som kan lånes på biblioteket.
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
09. juni 2010 - 15:28 #4
Jeg mener. Tager det flere måneder at lære bare at lave et simpelt login system eller søgesystem?

Fandt forresten en virkelig god youtube channel med mange tutorials om Php
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. juni 2010 - 17:03 #5
Et søgesystem tager noget tid at lave, men der findes masser af simple login systemer.
Og ellers er der jo alle de færdig byggede systemer.

Kommer helt an på hvor meget det skal kunne og hvor sikkert det skal være.
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
14. juni 2010 - 14:42 #6
kender du nogen gode og billige færdiglavede systemer?
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. juni 2010 - 21:15 #7
Nej det gør jeg desværre ikke.