Avatar billede Ksorens Novice
13. juni 2010 - 19:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af Microsoft Photo Editor - alene

Jeg har i mange år brugt MS Photo Editor, og er glad for den. Jeg bruger imidlertid ikke MS Office mere, og har fundet MS PE som "Free download" - dog ikke hos Microsoft (ver. 3.0.1.0).
Det viser sig dog at være temmelig amatøragtigt, da det kun er de rå filer fra program-mappen. Der er ingen installationsfil!
Dvs. at de henvisninger, der er i registeringsdatabasen selvfølgelig mangler.
Jeg har søgt nettet på kryds og tværs, men kan stadig ikke finde en løsning, der virker.
Microsoft har en vejledning på deres hjemmeside, men den henviser kun til een nøgle i reg.basen, samt rettigheder til denne. Det har jeg selvfølgelig forsøgt.
Mit bud er, at denne anvisning kun gælder, hvor man har opgraderet sin MS Office til en nyere version, og i den forbindelse har mistet sin PE. Derfor behøver man kun at give rettigheder til denne nøgle.
Men jeg ønsker som sagt KUN at installere MS Photo Editor på min XP (nyinstalleret), og der har ALDRIG været installeret NOGEN  version af MS Office. Derfor mangler der givetvis flere nøgler i reg.basen, men hvilke?
Hvis nogen herinde har leget med dette, og har et bud, skal det være rigtig velkomment.
I modsat fald må jeg igang med at scanne reg.basen på en ældre office-installation.
Avatar billede Vandreren Novice
13. juni 2010 - 19:56 #1
Denne (portable) version virker på mit system, men måske er det fordi jeg har MS Office 2003 installeret.
http://www.brothersoft.com/microsoft-photo-editor-128651.html
Avatar billede Vandreren Novice
14. juni 2010 - 13:04 #2
Helt portable er den jo ikke...

Ifølge Procmon.exe har PE brug for disse to nøgler (med undernøgler):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Photo Editor

De to nøgler har jeg eksporteret, zippet og uploadet til dig lige her:

http://www.gratisupload.dk/download/45358/
Avatar billede Ksorens Novice
14. juni 2010 - 14:34 #3
Har ikke kunnet komme på Brothersoft.com, så jeg ved desværre ikke, om din løsning virker. Beklager! Jeg kan ikke give dig point, selvom du var først med et svar.
Avatar billede Ksorens Novice
14. juni 2010 - 14:39 #4
Sorry!

Opdagede først nu, at begge svar er fra dig.

Du får point for dit sidste svar.
Avatar billede Ksorens Novice
14. juni 2010 - 15:14 #5
Fik vist ikke skrevet TAK FOR HJÆLPEN !!!
Avatar billede Vandreren Novice
14. juni 2010 - 15:28 #6
Så det virkede altså? Det var jo simpelt nok.

Jeg er glad for at kunne hjælpe dig. :)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 20:19 #7
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Photo Editor

Vil selv gerne have MS Photo Editor. Hvis jeg har den øverste af de to i min reg data base. Og hvis jeg så også henter den nederste, er det så blot at hente den her
http://www.brothersoft.com/microsoft-photo-editor-128651.html

og så installere den ?

Ville være glad for hjælp
Avatar billede vejmand Juniormester
13. oktober 2010 - 20:28 #8
peterDK >> Du skal oprette dit eget spørgsmål med point.
Dette er et afsluttet spørgsmål.  :-)