Avatar billede manu_4ever Nybegynder
14. juni 2010 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fast IP og automatisk IP

Jeg har hjemme et netværk hvor min bærbare kører med automatisk IP adresse. På mit arbejde har skal jeg bruge en fast IP.

Hver gang jeg skifter fra hjemmet og til arbejde, skal jeg enten slette eller indtaste IP adressen.

Kan Windows eller et andet Wifi program gøre sådan at det hele sker automatisk?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2010 - 19:58 #1
På dit arbejde burde man kunne sætte en DHCP-server til at give dit netkort den faste IP-adresse, der er behov for.
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
14. juni 2010 - 22:07 #2
Og det er noget vores IT-mand skal gøre på arbejdes server?

Eller skal det gøres lokalt på min egen bærbar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2010 - 22:12 #3
Det er noget jeres IT-mand burde kunne gøre. På en typisk DHCP-server kan man binde MAC-adressen på dit netkort til en specifik IP-adresse.
Avatar billede snowball Novice
15. juni 2010 - 08:51 #4
Du kan bruge "netsh" til let at skifte mellem DHCP og en fast IP.

http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=7
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
15. juni 2010 - 09:48 #5
Den skal lige prøves af.

Det er lige det jeg søger.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juni 2010 - 14:51 #6
#0: Du kunne også skifte dit hjemme subnet til at være det samme som på job.