Avatar billede malene_louise Nybegynder
15. juni 2010 - 07:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

gode råd ved køb af ny bærbar???

Jeg er desværre i den situation at min elskede gamle bærbar computer har erklæret sig død så jeg skal ud og finde en ny.
Jeg har en forkærlighed til notebook (dette var min gamle også) men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal kigge efter.
Hastighed, plads osv..

Nogen der kan fortælle mig lidt om dette????
Avatar billede Blandy Praktikant
15. juni 2010 - 08:09 #1
Det kommer jo helt an på dine behov. Og ikke mindst hvad du skal bruge dyret til i din daglig dag.

Kan du nævne lidt om dit forbrug af pc?
Avatar billede malene_louise Nybegynder
15. juni 2010 - 08:11 #2
hov skal nok lige pointere at jeg ikke bruger min com til at spille spil. jeg bruger den udelukkende til at tjekke mails, surfe rundt på nettet. dog bruger jeg den også til at downloade musik på.
Avatar billede malene_louise Nybegynder
15. juni 2010 - 08:22 #3
Jeg har lidt kik på denne:
det er en HP notebook
og der står følgende om den:

AMD Athlon II Dual Core M320 (2.1 GHz)
    15,6" HD skærm med BrightView (1366 x 768)
    4 GB DDR2 RAM og 500 GB harddisk (7200 RPM)
    DVD-Brænder med Lightscribe
    100/1000 Lan, trådløst netkort (b/g/n) og Bluetooth
    ATI Radeon HD4650 med 1024/2815 MB og HDM
    Kortlæser, Webcam, FireWire, eSATA
    Fjernbetjening, numerisk tastatur
    Windows 7 Home Premium 64-bit og Works
    Vægt: 2,94 kg

Nogen siger der mindst skal være 4 gb ram for at maskinen bare er nogenlunde hurtig når den kører med vista eller windows 7 samt at der helst skal være 100 gb plads på maskinen..ved ikke om  det er korrekt?
Avatar billede haverslev Novice
15. juni 2010 - 09:05 #4
Jeg vil anbefale dig, en anden maskine.
Ikke fordi at HP er en dårlig maskine, men simpelthen fordi den er med en "ældre" processor som ikke er så strømbesparende.

Denne Sony er bl.a med nyeste type processor fra Intel, bedre grafikkort (selvom du ikke skal spille, så kan den det)

Ang. ram, så er det altid godt med masser af ram, men Windows 7 er ikke så "ram hungrende" som Vista er, så 4 gb ram er fint.

Sony:
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=VPCEB1M1E%2FWI%2EEC1
Avatar billede malene_louise Nybegynder
15. juni 2010 - 09:22 #5
hmm okay...jeg vil helst købe min maskine hos fona...mest fordi jeg synes det er nemmere hvis der sker noget så jeg lige kan smutte op med den:))) så det er hvad de har jeg skal vælge imellem..  kender du noget til mærket LENOVO?
Avatar billede haverslev Novice
15. juni 2010 - 09:44 #6
OK, men mener nu også at Fona her Sony maskiner.

Ja jeg kender Lenovo og i den prisklasse vi åbenbart er i, så kunne en Lenovo G550 (den med Core 2 Duo T6600 processor) - være et godt bud til dig.
Avatar billede malene_louise Nybegynder
15. juni 2010 - 09:54 #8
det nu ikke så meget prisen jeg tænker på lige nu men meget rart med lidt alternativt at vælge imellem..hvad siger du til denne:

SONY NOTEBOOK VAIO VPC-EA1S1E HVID

    Vægt: 2,7 kg
    Intel Core i3-330M (2,13 GHz)
    14" HD skærm med X-Black (1600x900)
    4 GB DDR3 RAM og 500 GB SATA harddisk
    DVD-Brænder
    100/1000 LAN, trådløst netkort (b/g/n) og Bluetooth
    ATI Radeon HD5145 med 512/2231 MB og HDMI
    Webcam, kortlæser og eSATA
    Windows 7 Home Premium

Den er jeg brændt mega varm på ;))
Avatar billede haverslev Novice
15. juni 2010 - 10:04 #9
Sony`en er en meget bedre maskine hardware mæssigt end både HP`en og Lenovoen.
Dog er den kun på 14", men det er du sikkert klar over :-)
samt at den grafikkort er "ringere" end den Sony jeg henviser til, mens den`s  grafikkort er bedre en Lenovo`ens.

Så alt i alt et god maskine, som nemt opfylder de krav du evt. måtte have til en bærebar, incl nogle spil også :-)
Avatar billede malene_louise Nybegynder
15. juni 2010 - 13:46 #10
Ja jeg ved godt det er en 14", det var min gamle også og det var jeg rigtigt glad for :)

Jeg tror sku det bliver den sony - jeg har det jo med meget også at ligge på designet, farver osv (man er vel ikke en pige for ingenting;)) og denne her er bare perfekt.

Jeg takker mange gange for alle svar, det var rart at få lidt råd fra nogen der virkelig har forstand på det.
Avatar billede haverslev Novice
15. juni 2010 - 15:47 #11
Selv tak og håber da at du bliver glad for din Sony :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3