Avatar billede kasseper Nybegynder
16. juni 2010 - 23:33 Der er 2 kommentarer

Hvor finder jeg folk der kan Struts 2 og Hibernate?

Hej, et lidt anderledes spørgsmål...

Jeg er igang med et meget interessant projekt, med stort potentiale.
Jeg har altid hørt at mange udviklere ønsker at lave en "google", bruge deres opfinder gen, iværksætte, få succes med deres eget...Men hvor er de når man skal bruge dem :-)

Jeg har nu søgt en eller flere partnere der er friske på netop dette, i noget tid. Men hvor skal man slå en "stilling" som denne op henne?. En stilling hvor man arbejder hårdt på et projekt, som endnu ikke tjener penge, men som har et stort potentiale...(projektet har allerede  haft medie omtale og samarbejder med flere store virksomheder i DK, osv)
Den eneste løn, er medbestemmelse og ejerskab i projektet/virksomheden, og det kan jo vise sig at være en god forretning :-) Hvem ville ikke gerne ha haft ejerskab(og måske også medbestemmelse) da google blev startet op.

Har prøvet alle mulige steder, men kompetente folk med viden om bla. Struts 2 og Hibernate og med lyst til den slags er ikke helt nemme at finde... Nogen forslag ?
Avatar billede superanden Nybegynder
28. juni 2010 - 14:07 #1
Uden at generaliserer så tror jeg tror du blander 2 forskellige typer mennesker sammen.

De mennesker du søger er udviklere med tung erfaring, sådanne nogle vil oftest være ansat i større virksomheder og sjældent indgå i projekter som involverer en stor risiko for ikke at få betaling for sit arbejde.

I stedet bør du lede efter en investor som kan se idéen i dit projekt og som har lyst til at smide penge efter det, og de penge kan du så bruge til at ansætte en dygtig udvikler med stor erfaring.
Avatar billede rax Praktikant
30. juni 2010 - 14:11 #2
superanden har helt ret. din problemstilling er, at de personer du søger er dygtige udviklere. problemet er blot, at dygtige udviklere ofte ikke har problemer med at blive vel betalt for deres arbejde, og derfor har mindre incitament til at indgå i et projekt som det du (ikke) beskriver :)

men et godt råd kunne være at forhøre sig på diverse iværksætternetværk som f.eks. amino.dk, da du jo er ude efter en spirrende iværksætter. Derudover vil jeg anbefale dig at forhøre dig på f.eks. IT-Universitetet, der har en stor iværksætterånd og mange unge spirrende udviklere/iværksættere. Her har du også god mulighed for at finde det du søger.

Held og lykke :)