Avatar billede Neils Nybegynder
24. juni 2010 - 12:40 Der er 8 kommentarer

Damgaard C5 Win

Hej

Jeg har Damgaard C5 installeret på min PC. (Stand alone)
Jeg har brug for at bruge programmet efter mange år, men kan ikke huske brugernavn og kode.

Jeg har prøvet med Supervisor/Administrator uden held.

Hvad gør jeg ?

Er der nogen af de gamle filer jeg kan finde bruger + pw, hvis jeg åbener dem med notesblok eller lign ?

mvh Neils
Avatar billede mariaf Juniormester
24. juni 2010 - 20:50 #1
Prøv supervisor uden password. Ellers er der ikke andet at gøre end få din forhandler til at låse op. Det koster typisk 8-10.000 kr og ikke alle kan.

Hvilken version er det? Det kan være billigere at køre en ny grundpakke
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
24. juni 2010 - 23:42 #2
Hej Neils

hvis du stadig har installationsprogrammet, kan du eventuelt installere programmet igen og flytte databasen (c5data.dat) til den nye installation, herefter vil du kunne åbne systemet med Supervisor. med mindre der er password på databasen/regnskabet, men det er ikke så ofte man gør det på stand alone installationer.

Hvis du er i tvivl er du velkommen til at skrive tilbage, det er ikke umiddelbart en opgave som bør tage mere end en times tid ca.

mvh

Mikkel
Avatar billede Neils Nybegynder
25. juni 2010 - 08:44 #3
Hej Mikkel,

Jeg har fundet den oprindelige CD, så jeg tror det er muligt ad den vej du foreslår.

mvh Niels
Avatar billede mariaf Juniormester
25. juni 2010 - 20:44 #4
Det er ikke et spørgsmål om tidsforbrug men om at betale for den viden, det er at åbne for en database.

Iøvrigt er dette et offentligt forum. Vil du gerne lære den lille tyv i firmaet at åbne for supervisor?
Avatar billede Neils Nybegynder
26. juni 2010 - 09:25 #5
Hej mariaf,

Jge forstår ikke hvad du mener med "Vil du gerne lære den lille tyv i firmaet at åbne for supervisor?".

Er der en anden måde jeg kan åbne på ?

mvh Niels
Avatar billede mariaf Juniormester
26. juni 2010 - 19:18 #6
Pointen er at hvis du ved hvordan, så må du ikke offentliggøre det. Det underminerer hele sikekrheden - selv om det kun gælder de gamle C5.
Avatar billede Titan38 Praktikant
01. juli 2010 - 10:55 #7
Helt ærligt mariaf - hvad tænker du dog på? Kom dog ned fra den der "jeg er konsulent og skal tjene penge på at udnytte folks fejl" indstilling.

Manden kunne jo bare købe en ny C5 light og føre data over - det koster ikke over 3.000!

8-10.000 ??? tager du og dit firma virkelig så meget for at hjælpe en glemsom sjæl?
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juli 2010 - 13:50 #8
Du fatter det ikke, vel? Hvem siger at spørger har rent mel  i posen? Hvems siger at andre brugere her på eksperten har rent mel i posen? Et regnskabsystem er virksomhedens hjerte, og det skal beskyttes på samme måde.

Det handler ikke om penge. Som du kan se har jeg været aktiv på Eksperten i 11 år, og jeg har ydet masser af hjælp, som egentlig er konsulentassistance, som der burde betales for.

Sikkerhedsspørgsmål går jeg ikke på kompromis med, så derfor er svaret at hvis det oprindelige råd ikke hjalp, så find en der vil hjælpe.