Avatar billede gewaldig Nybegynder
24. juni 2010 - 19:03 Der er 6 kommentarer

Laaaaangsom genstart. Win 7

Min sprit nye PC med Win7 64 bit styresystem er over to minutter om at genstarte. Der er installeret 8GB RAM og en HD på 2TB.
Jeg har ladet mig fortælle at Win7 er meget hurtigere til at starte end Vista og XP eller er det mig der er forkert underrettet?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 19:08 #1
Prøv at køre en gang "chkdsk /r /f"
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2010 - 19:47 #2
Det kommer 110% an på hvor meget der starter sammen med styresystemet, så det kan man ikke regne med.
24. juni 2010 - 19:49 #3
... er det "nedlukningen" eller "opstarten" der er laaaaaaaangsom ?
Avatar billede gewaldig Nybegynder
24. juni 2010 - 20:15 #4
Der er ikke installeret andet end MS Office 2003 på PC'en. Der er intet der starter sammen med styresystemet.
Nedlukningen tager ca. 50s. Opstarten tager ca. 90s, hvor der rig lejlighed til at nyde et nydeligt Windows flag, som svejer blidt i sommervinden.
24. juni 2010 - 20:45 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede gewaldig Nybegynder
18. juni 2011 - 11:00 #6
Problemet blev løst ved at indlevere computeren til leverandøren, som løste problemet ved at skifte bundkortet.
Så nu kører det dæleme.