Avatar billede kew1n Nybegynder
25. juni 2010 - 22:18 Der er 4 kommentarer

Wrap tekst fra textbox

Hej Eksperter,

Jeg er ved at genere en XML-fil som skal benyttes i en flash-fil.
Problemet er at outputtet skal tilpasses flash-filen.

Flash-filen læser linjer således:

"Her er der tekst osv.. bla bla"

Outputtet skal se således ud i XML-filen:

"Her er der tekst"
"osv.. bla bla"

Teksten i tekstfeltet, som der gemmes fra, wrapper teksten, men sætter jo ikke et linjeskift ind i XML-filen medmindre man selv smider et linjeskift ind manuelt i tekstfeltet.

Er der en måde man kan få formateret teksten præcis som den står i tekstfeltet så der bliver lavet et linjeskift?

Håber i forstår.

På forhånd tak :)

Mvh. Kevin
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
29. juni 2010 - 17:57 #1
If len(ditfelt) > 0 Then
  ditfelt = Replace(ditfelt,vbcrlf,"<br>")
Else
  ditfelt = ""
End If
Avatar billede softspot Forsker
30. juni 2010 - 12:02 #2
Det kan da godt være en lidt langhåret øvelse, specielt hvis du benytter en proportionalfont i tekstfeltet. Monospacefont er mere tilgængelig, så lad os nu antage, at du benytter en monospacefont. Så skal du vide hvor bredt tekstfeltet er (i tegn) og så gennemløbe teksten og dele den efter et regelsæt du nu definerer (eller de regelsæt som tekstfeltet benytter). Forhåbentlig benytter den en simpel tekstdelingsmekanisme, hvor teksten knækkes ved mellemrum. Metoden må altså være noget i stil med dette:

Definition:
P er aktuelle position
PX er X antal tegn fremme i forhold til P
PK er det sted hvor teksten rent faktisk knækkes

Logik:
1. sålænge der er mere tekst efter P
1.1. hvis der mellem P og PX er et mellemrum, så
1.1.1. knæk linien ved det sidste mellemrum (PK)
1.2. ellers
1.2.1. knæk linien ved PX-1 (PK) og indsæt en bindestreg
1.3. slut hvis
1.4. sæt P til PK (den faktiske knæk-position)
Avatar billede kew1n Nybegynder
15. juli 2010 - 08:24 #3
Tusind tak for jeres kommentarer.

@dennisbjorn: Det klarer desværre ikke helt problematikken.

@softspot: Jeg har tænkt nogenlunde samme idé - Det er desværre ikke en monospacefont :(

Dataen bliver udskrevet ude på selve siden (Verdana, 10px) - så for at man har samme look i back-end så har jeg brugt samme skrifttype.
Avatar billede softspot Forsker
15. juli 2010 - 09:31 #4
Kan du ikke, i Flash, sætte en eller anden textwrap/wordwrap-egenskab for den ramme hvori teksten skal vises (jeg er ikke Flashkyndig, så jeg spørger på et intuitivt grundlag :-))?