Avatar billede KLIS Juniormester
26. juni 2010 - 20:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trinvis opstart - hvordan?

Hej

Jeg er stødt på et kæmpe problem.

Har netop lavet en clean installation på 3 identiske nye maskiner. Den ene af maskinerne lader dog til at være defekt :-(

Når jeg tænder maskinen og når til billedet, hvor der står velkommen, mens en lille cirkel til venstre for teksten drejer rundt, fryser maskinen og her bliver den så.

Er der en måde, hvor jeg kan evt. lave en trinvis opstart, og bekræfte hver driver der bliver indlæst, så jeg kan se hvilken driver der bliver forsøgt indlæst når den fryser?

Diverse testværktøjer via bootdisks kan nemlig ikke afsløre nogen hardwarefejl :-( Jeg har formatteret maskinen og geninstalleret den helt fra bunden 4 gange, så jeg er ved at rive håret af mig selv.

Det drejer sig om Windows 7 Pro 32 bit.

Håber der sidder en derude, med et godt tip til en løsning :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
27. juni 2010 - 12:47 #1
Hej du skal nok en tur i bios´en og ændre på AHCI indstillingerne det er lidt forskelligt hvad der står det er ihvert fald noget  med kør som eide eller ata der hvor du når til er er kun hvad der ligger i dine rammoduler og hvis det er SATA diske hvad alt tyder på så kommer den ikke videre før du har ændret i bios.
Avatar billede KLIS Juniormester
27. juni 2010 - 23:18 #2
Så kommer næste problem... Det drejer sig om en MacBook Pro, så der er ingen BIOS at komme ind i og maskinen kører fint i Mac-miljø, så Apple vil jo umiddelbart sige at maskinen ikke fejler noget :-(

De 2 andre maskiner virker bare helt fint. Jeg har forsøgt mig med 3 forskellige Windows DVD'er og 3 forskellige BootCamp DVD'er, og maskinen kører fint indtil BootCamp driverne bliver installeret, så fejler den :-(
Avatar billede KLIS Juniormester
28. juni 2010 - 14:36 #3
Viste sig åbenbart at være under installationen af BootCamp driverne det gik galt. En diskafbildning af en anden maskine (før aktivering) kunne fint genskabes på denne, og nu der er ingen problemer. Mærkeligt den fejlede under alle 4 installationer :-? Især når de andre 2 forløb smertefrit.