Avatar billede mega-hawk Nybegynder
27. juni 2010 - 20:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mister ofter forbindelsen

Hej.

Jeg har fået en trådløs zyxel router fra min internet udbyder.
Men jeg mister desvære tit forbindelsen til nettet og kommer så ikke på igen før jeg har slukket og startet min router igen.
Så spørgsmålet er.

Vil problemet være løst ved at jeg køber mig en ny router og er det ok jeg gør det for efter hvad jeg kan forstå på deres support kan de se alt og lave alt på min router inde fra dem.
Altså de kan password beskytte min router og de kan åbenbart se hvilken router jeg har osv osv... det kan de vel ikke hvis jeg køber en anden?
Avatar billede david0077 Nybegynder
27. juni 2010 - 20:12 #1
Jeg havde samme problem :)

løsning var som du selv nævner at købe en ny router.

-så ja det hjælper at købe en ny router.

"jeg kan forstå på deres support kan de se alt og lave alt på min router inde fra dem.
Altså de kan password beskytte min router og de kan åbenbart se hvilken router jeg har osv osv... det kan de vel ikke hvis jeg køber en anden?"

er din nuværende router en du har fået / lejer af dem ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2010 - 20:38 #2
Hvilken udbyder har du, og hvorfor ringer du ikke til dem og får den byttet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2010 - 20:39 #3
P.s.
Har du tjekket om du har andre trådløse net omkring dig?
Hvis de andre kører på samme kanal som dig, kan løsningen være simpelthen bare at skifte kanal på det trådløse.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
27. juni 2010 - 21:00 #4
david0077... Det er en router jeg har lånt. Eller ihvertfald fået med i mit abo. Skal dog sendes retur når jeg skifter igen... Har Telenor og er egentlig godt tilfreds med dem.

John.

Jeg går ud fra hvis den skal byttes skal den først sendes ind og så sender de en ny så det er hurtig et par dage helt uden net.
Og ja der er andre trådløse net her men jeg har prøvet fra ch 1 til 12 uden det har hjulpet noget.
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2010 - 21:19 #5
Jeg ville prøve john_stigers råd først. Prøv at kigge her og læs hele tråden igennem:

http://www.eksperten.dk/spm/872439
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2010 - 21:23 #6
mega-hawk, de sender en ny + returslip til den du har nu.
Jeg arbejder i deres kundeservice, så jeg ved det :)

Men prøv lige at tjekke om der er andre trådløse net omkring dig der kan drille.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2010 - 21:25 #7
Ups, så ikke du havde prøvet at skifte kanal.
Så kan det vist kun være routeren - muligvis en fejl i din forbindelse, så ring til kundeservice og snak med dem.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
28. juni 2010 - 17:37 #8
Nå john... Hvis du smider et svar så vil jeg samtidig skrive til telenor at jeg gerne vil be om en ny router.
Havde ellers lige købt en i dag og men det vil have jeg skal slutte den til gennem min anden router any way så kommer jeg jo ikke så langt.

Og mister forbindelsen gør jeg sådan set ret tit.
Havde kun lige skrevet svaret her og så røg jeg af.

Det er sker oftest når jeg downloader større filer som open office eller nogle driver til mit grafikkort eller sådan noget men i teorien burde jeg jo kunne downloade alt det jeg havde lyst til uden at ryge af...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2010 - 20:10 #9
Jep, tyder på defekt router.

Du skal ikke skrive. RING! Det går hurtigere.
Avatar billede david0077 Nybegynder
28. juni 2010 - 22:27 #10
"Du skal ikke skrive. RING! Det går hurtigere. "

godt sagt :)
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
28. juni 2010 - 22:57 #11
ok john... ringer i morgen. Men smid et svar så jeg kan lukke spørgsmålet og tak til alle for jeres hjælp / kommentar
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2010 - 20:03 #12
:)