Avatar billede j3ppah Novice
30. juni 2010 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Styring af præsentations skærme

Hej.
Jeg har en lille opgave jeg skal have løst...

Jeg vil meget gerne hører fra folk der har erfaring med programmer, eller blot kender et program / hardware der kan gøre følgende..

Opgaven:
Der er 100+ info skærme som kommer til at stå rundt omkring i hele europa. Disse skærme skal kunne administræres fra en lokation i danmark. På skærmene skal der kører power point præsentation.

Løsning 1?
Måske at sætte en computer ved hver skærm, som så har et program som vi kan styre fra serveren. altså hvad der skal vises, hvornår den skal opdatere slide showet osv.

Løsning 2?
Måske skærme med NIC's ? som så kan streame det dirrekte..

Løsning 3?
Kom med foreslag :)...

Er lidt på bar bund, og er ikke noget jeg har arbejdet så meget med før... Lige nu har vi en infoskærm, som er tilkoblet en computer.
Der løste jeg det ved at scripte mig ud af det (med ps tools, og .bat)

håber der er nogle der har nogle ideer' eller kender nogle firmaer der kan elvere en løsning :)...
Ser frem til at hører fra jer.
Avatar billede j3ppah Novice
30. juni 2010 - 11:51 #1
Er blevet enig med mig selv om at vi vil have en DLNA løsning, er der nogle der ved om det kan lade sig gører at hente afspillings filerne fra en server som står på en ekstern lokation ?
30. juni 2010 - 11:55 #2
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juni 2010 - 12:15 #3
Jeg ville:

1: Oprette et website, der servicede en flash fil/silverlight fil
2: Købe en lille pc til hver skærm, og hente denne side ind.

Jeg ville bruge flash/silver light da det kan skaleres op og ned, så du behøver ikke tænker over om det er full-hd, hd - ej heller OS ved flash
Avatar billede j3ppah Novice
30. juni 2010 - 13:01 #4
Holder nu stadig på at en løsning med DLNA ville være lettere at administrere.. vi slipper for en hel del fejlkilder, da vi slipper for at have computeren imellem...

Nogle der har nogle løsningsforslag med DLNA ?
Avatar billede j3ppah Novice
13. august 2010 - 10:55 #5
Vi har fundet 2 muligevirksomheder der kan levere en løsning vi muligvis kan bruge.

virksomhederne er
mediaconnect
og
onelan