Avatar billede jmch55 Nybegynder
01. juli 2010 - 09:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

I gang med Java

Jeg har kigget på Javabog.dk og købt bogen. Bogen henviser til JBuilder - en gratis version. Den har jeg ikke kunnet finde. Er der een der har et tip til hvor jeg kan finde denne gratis version - der også matcher med bogens eksempler?

På forhånd tak, Jan
Avatar billede noltus Novice
01. juli 2010 - 10:02 #1
Jbuilder er ikke gratis mere,men du kan prøve deres trial version
Avatar billede jmch55 Nybegynder
01. juli 2010 - 10:58 #2
Jeg har installeret JBuilder trial, problemet er bare at den kun kører i 14 dage, hvilket er for lidt til jeg kan komme ordentlig i gang. I princippet vil jeg bare i gang med at lære om programmering. Jeg har for 30 år siden skrevet små programmer i VSB, nu har jeg tid til at lege med det igen. Jeg har hørt Java skulle være et godt sted at starte. Andre forslag er velkomne til en nybegynder.

Hilsen Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2010 - 15:18 #3
De to mest oplagte valg er:
- Eclipse
- NetBeans
begge er gratis - permanent !
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2010 - 15:35 #4
JBuilder Personal edition blev til Turbo JBuilder og forsvandt saa.

Men det var meget logisk.

Nyere versioner af JBuilder er baseret paa Eclipse. Eclipse er gratis.

Der er ikke meget pointe i at tage et gratis produkt, tilfoeje nogle features og saelge det for penge *og* saa fjerne nogle features og give det vaek gratis igen.
Avatar billede jmch55 Nybegynder
01. juli 2010 - 18:13 #5
Tak for hjælpen, jeg prøver Eclipse.

Hilsen Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2010 - 23:44 #6
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2010 - 22:47 #7
Jeg smider et svar for Eclipse forslaget.