Avatar billede Klaus_S Praktikant
01. juli 2010 - 13:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

rutine til kald af SP hvert 5 min.

Hejsa.

Jeg har et webhotel på surftown med en Mysql database.

Jeg har en Stored Procedure som jeg gerne vil have afviklet hvert 5 min. Havde den ligget lokalt kunne jeg have kodet en service der kaldte den men det kan jeg ikke på surftown. En anden mulighed var at kalde den fra åben klient men synes ikke det virker rigtigt(Kluns LOL).

Er der nogen mulighed for at Mysql kan afvikle den eller er det muligt at lave et script der kører det.

Jeg kan både C#, java og VB men kender intet til CGI oprettelse eller afvikling.

Hilsen Klaus
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2010 - 17:23 #1
Hvis web hoteller tilbyder mulighed for afvikling af jobs (cron paa *nix), saa kunne du bruger det.

Ellers skal der kaldes noget eksternt.

Enten fra din egen PC eller fra f.eks. cronjob.de.

MySQL har ikke en intern scheduler.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
01. juli 2010 - 21:45 #2
" En anden mulighed var at kalde den fra åben klient men synes ikke det virker rigtigt(Kluns LOL)."
Hvis det virker kan det vel være ligemeget om det er noget kluns.
Avatar billede Klaus_S Praktikant
03. juli 2010 - 19:43 #3
Til arne. Det gør de ikke med mindre jeg køber en VPS som jeg påtænker hvis min sider opnår max trafik på mit nuværende hotel.

Jeg har nu lavet et call til min SP inden fra den SP der registrerer bruger der logger på siden. Ikke kønt i min veren men det fungerer. Smid svar Arne og endnu engang tak for hjælpen. Det er jo ikke første gang du hjælper mig

Til Bauerdata.
Det synes jeg ikke. Det må gerne være lavet ordenligt og se kønt ud. Det er trods alt hurtigere at afvikle det i mysql hvis man havde kunnet.

Hilsen Klaus
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2010 - 21:17 #4
svar