Avatar billede RexReptiles Nybegynder
03. juli 2010 - 15:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

cybercity / telenor router

Jeg har standard udstyret til min forbindelse som blir ved med at være NAT strict.

jeg snakkede med dem i tlf.

og han sagde jeg kunne købe min egen router og sætte til. da deres standard udtyr er begrænset i funktioner.

nogen der kan anbefale en model som kan bruges?

den skal både kunne logge på og være NAT open

så den skal vel ha noget dsl modem / router over sig.

et side spørgsmål er at standard udstyret blir ved med at logge mig af hvor jeg er nød til at genstarte modemet - som også er elendigt.
Avatar billede dude3 Nybegynder
03. juli 2010 - 16:05 #1
Zyxel er et ok mærke, grunden til den forbindelse falder er nok fordi DSL forbindelsen er ustabil... måske har i høj hastighed og formegget støj, hvilket skaber ustabilitet, og gør forbindelsen mere ''skrøblig'' for ''hårdt arbejde'' og derfor går forbindelse ud og starter op igen... fejlen kan enten rettes ved at skrue ned for hastighed eller ny router... dette kan dog være en af grundene, men forklar Telenor om dit problem, de kan måske få en tekniker til at se på problemet..
Avatar billede Selas Nybegynder
28. august 2010 - 22:04 #2
#1 dude3 nej det er bare en skod router, generelt laver de ok routere, men den her er bare for billig.  ;o)

Du skal have en router med modem som understøtter PPPOA som er den snitflade som Telenor bruger. Jeg købte selv en Linksys WAG160N som var den eneste jeg kunne finde for 1½ år siden, her har du et link bare prøv at undgå at handle med getmore:
http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=wag160n&sp=all

Så kan jeg sende dig en pdf med opsætningen hvis du lige sender din email i en pm.

Tro mig det er dejligt at slippe for Telenors l*rte router!
Den er jeg fuldt ud tilfreds med, den har aldrig gået ned for mig selv under længere torrent brug med mange connections.  :D