Avatar billede Klaus_S Praktikant
03. juli 2010 - 20:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pixel længde på streng.

Er det muligt at få længden i pixel på en tekst streng.

Jeg har en chat hvor jeg gerne vil indsætte smily's i.

Nå chat meddelsen indlæses fra database løber jeg strengen igennem og finder mine smylie koder. Koderne består af (***) til at identificerer hvilken smily det er. Herefter indsætter jeg en div med en img med smilien. Problemet er bare at hvis texten er fff er den kortere end hvis teksten er KKK så div bliver svær at placere. Min chat meddelse bliver vist i en asp:literal og koden er skrevet i VB.net.

Jeg kunne registrer bredde for hvert enkelt bogstav men det virker meget omstændigt så vil hører on noget kender en nemmere måde.

Hilsen Klaus.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 20:15 #1
Det er en grundlæggende forkert metode at regne med noget så variabel og svært forudsigeligt som størrelser for ren tekst. Bare med forskellige skrifttyper er du ude i en nær umulig opgave.

For at få et svar må du stille spørgsmålet i en kategori, der omhandler de sprog, du koder i.
Avatar billede majbom Novice
03. juli 2010 - 20:28 #2
kan du ikke bare indsætte dit img tag i selve teksten? uden div osv...
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 16:51 #3
Har du fået stillet spørgsmålet i en script-kategori? For så kan dette lige så godt lukkes.
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 14:15 #4
kom du videre?
Avatar billede Klaus_S Praktikant
26. december 2010 - 13:01 #5
s
Avatar billede majbom Novice
29. december 2010 - 10:33 #6
selv tak...