Avatar billede Tatjanap Nybegynder
03. juli 2010 - 20:40 Der er 13 kommentarer

HJÆLP

Jeg har en windows 7 bærbar, der skriver følgende når jeg forsøger at logge på:
Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på.
Brugerprofil kan ikke indlæses.

Jeg ville gerne ud i, at jeg ikke skulle slette alle mine billeder og dokumenter. Så hvordan kan jeg sikre mig, at de ikke bliver slettet? og kan jeg på nogen måde overflytte min dokumenter fra min bruger (som jeg ikke kan gå ind på) også til en extren hardisk.

Håber nogen kan hjælpe mig
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. juli 2010 - 21:59 #1
Der er et par muligheder.

Hvis din computer har et cdrom/dvd-drev så kan du hente en live linux disk, som f.eks. ubuntu

Derved kan du så tilgå en ekstern harddisk og kopiere alt fra harddisken over på din eksterne.

Alternativt kan du brænde en cd, der kan oprette en ny bruger der så kan gøre det.
Avatar billede Tatjanap Nybegynder
03. juli 2010 - 22:47 #2
Jamen jeg kan slet ikke komme ind og finde mine dokumenter og kopiere dem. Problemter er, hvordan kommer jeg ind til alle mine dokumenter, billeder og notater ?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juli 2010 - 10:29 #3
Du fortæller ikke ret meget udover at du har en bærbar og at den kører Windows7.  ?Er den preindstalleret? Har du dvdén? har den en recovery partion? kan du komme i fejlsikret tilstand?
så kan vi måske køre videre der fra.
04. juli 2010 - 11:35 #4
PS: <Tatjanap> -> DU skal selv ikke lægge [svar]... er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. juli 2010 - 17:35 #5
Jeg er udmærket godt klar over at du ikke kan komme til dine filer nu.

Det jeg så prøver at hjælpe dig med, er netop at kunne tilgå dine filer, uden at du sletter noget, og udenom, det at du ikke kan logge på.

og for at kunne hjælpe dig er det bedste at du svarer på de spørgsmål der kommer.

Så:

Har du et dvd/cd-drev?

Se også om du kan logge ind hvis du har den startet i fejlsikret tilstand, det kan du muligvis.

fejlsikret:
Start computeren og bliv ved med at trykke F8 indtil du når et skærmbillede, hvor en af mulighederne er "Fejlsikret tilstand", vælg så den
Avatar billede Tatjanap Nybegynder
04. juli 2010 - 21:24 #6
Ja, jeg har dvd/cd-drev
Og ja, jeg kan godt komme ind i "Fejlsikret tilstand".
Men der fra er jeg lost ?
Avatar billede Tatjanap Nybegynder
04. juli 2010 - 21:25 #7
Ja, jeg har dvd/cd-drev
Og ja, jeg kan godt komme ind i "Fejlsikret tilstand".
Men der fra er jeg lost ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. juli 2010 - 21:34 #8
Når du har åbnet fejlsikret tilstand, kan du så logge på?

og komme ind til dine filer?

eller skriver den stadig den fejl med den tjeneste der?
"Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på"

er der en anden bruger du kan prøve at logge på?
eller er det den eneste bruger?

Hvis det er den eneste, så kan løsningen være at lave en ny bruger, flytte alt data, altså alle dine filer, til den nye bruger, og så slette den gamle bruger.

Jeg kan lave en guide til dig om at lave en ny bruger, nu hvor du ikke kan logge på computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juli 2010 - 21:35 #9
Hvis du nu havde svaret på #3 var vi måske allerede igang med at gendanne din PC til et tidligere punkt før det gik galt du kan selv følgeligt tage dine vigtige filer ud i fejlsikret tilstand og så geninstallere men vi kunne også prøve at få den til at køre igen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. juli 2010 - 21:41 #10
poko1 ->
er selvfølgelig også en mulighed med at gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt, hvis der er et.
Avatar billede Tatjanap Nybegynder
04. juli 2010 - 21:50 #11
når jeg går i "Fejlsikret tilstand" er der måske kun 7% af alle mine filer.
Jeg kan simpelthen ikke finde mine filer(dokumenter, billeder, musik osv. )  - så jeg kopire dem over på min extren hardisk.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juli 2010 - 21:56 #12
Da jeg kan se at du ikke er intereseret i min bistand smider jeg overvågningen ud
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. juli 2010 - 22:02 #13
Hmm?

hvor præcist har du dine filer liggende? i dokument mappen, musik mappen osv?

Hvis det er sådan, så prøv at åbne computer -> c:\ -> brugere -> din normale bruger -> og så de forskellige mapper der?

gendannelse af et tidligere gendannelsespunkt, nu hvor du er inde i fejlsikret:

start -> skriv "systemgendannelse" -> vælg systemgendannelse

derefter følger du guiden og vælger den første dato/tid hvor problemet ikke var der, og forsætter med guiden.

Men jeg ville dog foretage backup inden da. har ikke oplevet der er sket noget med mine filer før, men "better safe than sorry"