Avatar billede harlequin Nybegynder
10. juli 2010 - 09:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan holder jeg min outlook opdateret på 2 pc'er?

Hej

Jeg bruger Outlook 2007, hvor jeg har et par POP3 email kontoer sat op på, to forskellige PC'er. Det har altid irriteret mig, at jeg ikke har fået sat det ordentligt op, så jeg altid er opdateret med modtaget og sendte emails. Hvordan løser jeg det nemmest?, jeg har en forholdsvis stor indbakke, som jeg gerne vil beholde så jeg ved ikke om det er optimalt at skifte til IMAP. Findes der ikke en smart måde hvorpå man kan opdater pst filen eller lignede?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2010 - 11:56 #1
Når du skriver holder opdateret, forstås det sådan at du skal kunne hente de samme mails på begge maskiner indenfor en given periode?
Man kan sætte serveren til at gemme en kopi af mailen, så den kun slettes efter et vis tidsrum (mener det er max 100 dage)
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2010 - 12:08 #2
IMAP kan være en løsning hvis du vil have de samme mails på flere computere, desværre oplevede jeg at Outlook er en del bedre til POP3 end til IMAP så jeg skiftede til Thunderbird da jeg tog valget om at bruge IMAP og har ikke haft problemer siden.

Husk at IMAP kun indeholder mails og ingen Kalender aftaler, kontakt personer osv.
Avatar billede harlequin Nybegynder
10. juli 2010 - 15:05 #3
@220661
Tak for dit svar, men den metode virker jo kun på min indbakke og ikke, så den kan desværre ikke bruges.

@leif
Jeg var ikke klar over at Outlook havde problemer med IMAP, det er desværre ikke helt muligt for mig at skifte til Thunderbird, da jeg ikke kan synkroniser min iPhone med Thunderbird.

Jeg leger lidt med at bruge dropbox til at gemme min pst fil i, dog uden held, så det er nok heller ikke en løsning
Avatar billede niller10 Nybegynder
11. juli 2010 - 21:54 #4
Hej,
Jeg brger mxhotel.no hvor jeg kan dele mine oplysninger fra outlook til min webmail. Kontakter, kalender, opgaver osv.

Sidder jeg på min bærebar og arbejder i outlook har jeg de samme oplysninger som hjemme.

IMAP i outlook virker efter min mening fint og har ikke haft problemer med det.

N
Avatar billede niller10 Nybegynder
11. juli 2010 - 21:56 #5
glemte at skrive hvis man vil have en konto skal man skrive til support@mxhotel.no - jeg betaler 10 kr. om måneden og syntes det er pengene værd.
Avatar billede plausten Juniormester
14. juli 2010 - 18:47 #6
Alt dette lyder vældig fint, men for at det hele skal fungere optimalt, syntes jeg du skal få oprettet en excange server, du vil derefter hele tiden kunne se den samme indbakke (og andre mapper) uanset hvilken pc/iphone du sidder ved.

scannet udbyder denne service til få penge:
http://www.scannet.dk/dk/produkter/outsourcing/hostedexchange/
Avatar billede niller10 Nybegynder
14. juli 2010 - 20:13 #7
Ser lidt dyrt ud med scannet´s løsning, 25 kr. pr. md og du får kun 100 mb ingen deling af keldender, kontakter osv.

jeg betaler 10 kr. pr. md. for 10 gb og kan dele kalender osv. også til min HTC.
Avatar billede harlequin Nybegynder
10. januar 2011 - 05:08 #8
Jeg har droppet min gamle mail og er gået over til gmail, så har jeg også push på min mobil.

Tak for svarene, jeg lukker tråden her.
Avatar billede harlequin Nybegynder
10. januar 2011 - 05:09 #9
svar