Avatar billede Kjeld_P Nybegynder
12. juli 2010 - 13:57 Der er 7 kommentarer

Upload af Frontpage sider til Web.

Hej
Jeg vil i forbindelse med en jordomsejling oprette en web-site. Det er vigtigt at kunne redigere/tilføje tekst og billeder offline, og så blot være logget på www under upload.
Har påtænkt at anvende FrontPage, men er så af en bekendt blevet gjort opmærksom på, at FrontPage oploader hele sitet komplet hver gang! Er det korrekt? Det er ikke særligt praktisk her, da der vil komme en stor billedmængde, og data vil til tider skulle overføres pr. mobildata! Er der nogen der har et forslag ?
mvh
Kjeld P
uogk@hotmail.com
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2010 - 16:56 #1
Og frontpage er udgået, og laver dårlig kode (meget stor og rodet).
Du kan bruge coffeecup html-editor i stedet for.
http://www.coffeecup.com/html-editor/
de har også mulighed for billedstyring og en ren visuel-designer, hvis du ikke koder selv - prøv dem af inden du køber.
Avatar billede Kjeld_P Nybegynder
12. juli 2010 - 20:27 #2
Hej Claes
Tak for tippet, men jeg kan ikke umiddelbart finde svaret på om Coffeecup uploader hele web-sitet hver gang, eller kun rettelser og tilføjelser.
Det er som nævnt vigtigt at holde datatrafikken på et minimum, da opdatering og upload af billeder skal kunne foregår fra de fjerneste dele af verden, hvor der ikke er samme båndbredde som i DK. Det er også vigtigt at rettelser kan ske offline og så blive uploadet på een gang for at holde online tiden nede.
mvh
Kjeld P
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2010 - 11:36 #3
den tager kun det, du markerer.
Men ellers, så kan du i firefox hente tilføjelsen FireFTP og bruge den - den virker som en ftp i et faneblad i firefox, og hvis du sorterer din filer i datoorden, så er det hurtigt kun at sende de nyeste op.
Avatar billede Kjeld_P Nybegynder
13. juli 2010 - 15:08 #4
Hej Claes
Tusind tak for hjælpen.
Så bliver det coffeecup jeg vælger.
mvh
Kjeld P
Avatar billede sparks Praktikant
19. juli 2010 - 12:33 #5
Jeg har brugt Frontpage i mange år, og man markerer bare de
filer man skal have ud på hjemmesiden. Frontpage er meget nemt
at bruge.
mvh
Eva
Avatar billede jebbe74 Nybegynder
29. juli 2010 - 13:52 #6
Jeg bruger Stone's WebWriter 4. det er et nemt, godt og gratis dansk HTML program. Og som FTP program bruger jeg Total Commander.

http://www.stoneware.dk/

http://www.ghisler.com/

MVH jebbe74
Avatar billede chrisscan Juniormester
12. april 2011 - 23:34 #7
Du har jo nok fundet ud af hvad du vil, men Frontpage uploader altså kun ændrede eller nye filer og sider. Bare for en ordens skyld. Har brugt den i årevis. Kender godt til skodkode. Det bliver endnu værre, hvis du laver websider i word. Har også lavet sider i Dreamweaver og Expression Web, men vendte tilbage til FP. Har man forstand på html er det selvfølgelig en fordel. Jeg lærte oprindeligt at skrive html i notepad.