Avatar billede ziox Nybegynder
12. juli 2010 - 19:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Boot Windows XP Setup fra en harddisk

Hej Eksperter!
Nu ligger det sådan at jeg skal formatere min gamle computer (med Windows 7 RC, ja det er lidt sent at skifte det ud, men det skal gøres), og mit CD-drev virker ikke og BIOSen er ikke updated til at kunne boot fra USB.

Jeg har nu to muligheder:
Skaffe et nyt CD-drev som virker, så jeg kan bruge en Windows XP CD.

Jeg har 3 Harddisks siddende i min computer en på 120GB (delt op i 60GB og 60GB), 10GB og 10GB, jeg synes det ville være en god mulighed at ligge XP-cd'en på en af disse drev og boot derfra, men jeg kan ikke finde nogle guides til hvordan?

Håber i kan hjælpe mig!
På forhånd, tak.
12. juli 2010 - 19:34 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2010 - 20:04 #2
Avatar billede ziox Nybegynder
12. juli 2010 - 20:58 #3
Som nævt tidligere kan jeg ikke boot via et USB-drev, da jeg ikke har muligheden for at vælge det i BIOSen.

Ja, jeg har et floppy drev. Vil du have mit til at lave en startdiskette? Min XP-cd er SP3, gør det noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2010 - 21:01 #4
Ligger Windows 7 RC ikke på cd rom?
Gør den får du da under alle omstændigheder brug for drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2010 - 21:09 #5
Nej den ligger jo på nettet. Glem indslag
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2010 - 21:33 #6
#3 Det skulle ikke have nogen betydning
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2010 - 22:05 #7
Det er da lidt svært at få øje på problemet i den her tråd !! gå tilbage i mine gamle tråde og du vil finde masser af anvisninger
Avatar billede ziox Nybegynder
22. oktober 2010 - 11:30 #8
Forældet tråd lukkes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2010 - 12:15 #9
Løsningen?
Avatar billede ziox Nybegynder
27. oktober 2010 - 17:51 #10
Tja, det blev desværre ingen løsning.
Droppede at formatere og fjernede bare forskellige programmer og rensede den lidt, så kører den bedre.

Det jeg ville var jo at smide en Windows XP cd på en harddisk, som allerede sad inde i computeren, dvs. boote en Windows XP CD fra en IKKE ekstern enhed.

Jeg vil have Setup files osv på en lille harddisk på 10GB i min gamle computer og så boot på den harddisk, hvor jeg så kan installere Windows XP.