Avatar billede milter Ekspert
16. juli 2010 - 02:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen mails på spørgsmål, hvor jeg deltager.

Hej.

Gennem et par uger har jeg nu haft store problemer med at modtage mails om nye indlæg i spørgsmål, hvor jeg har deltaget med "kommentarer".

Jeg modtager af og til en enkelt mail, for det meste med en forsinkelse på en eller flere dage, men de seneste dage har jeg ikke modtaget nogen overhovedet.

Jeg kan følge med ved i min konto at klikke enkeltvis på de indlæg, jeg deltager i, men da mange først reagerer med flere dages forsinkelse, er det ikke i længden en tilfredsstillende løsning for nogen af parterne.

Jeg har via et af de spørgsmål, hvor jeg har deltaget, erfaret, at andre har det samme problem. En af jeres bedste og mest trofaste bidragere gennem årene har foreslået mig at oprette en gmail-konto for at undgå problemet, fordi han selv havde haft de samme problemer. Efter min mening bør en sådan løsning ikke være et relevant forslag i et forum som eksperten.dk.

Så mit spørgsmål er: "Kender I til problemet, og hvad har I tænkt jer at gøre ved det, hvis I kender til det?"

Venlig hilsen,
Milter
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2010 - 03:36 #1
Hvis problemet er at TDC's spamfilter betragter E emails som spam, så er det vel TDC's fejl og ikke E's fejl !?!?
16. juli 2010 - 06:25 #2
Jeg er en af dem der har måtte oprette en 'dummy' GMail som automatisk videresender til min normale TDC E-mail. Så virker det altid ...
Avatar billede poko1 Ekspert
16. juli 2010 - 08:10 #3
Jeg tror ikke det har noget med tdc at gøre hvorfor er der så mange der har problemer nettop med Eksperten alt andet virker jo der kommer mails fra alle andre. Idag fik jeg 13 mails alle fra eksperten den ene helt tilbage fra den 31 Maj. 3 stk var PC World fra sidste uge.
http://img295.imageshack.us/img295/4144/eksperten.jpg
Avatar billede frem-ad Professor
16. juli 2010 - 08:19 #4
Jeg har problemmet fra tid til anden (blandt andet i går), Og jeg har altid kørt med gmail så det er ikke der løsningen er.
Avatar billede milter Ekspert
16. juli 2010 - 11:47 #5
Pudsigt. I dag har jeg modtaget 15 mails fra eksperten, den ældste sendt 14.7. ifølge Outlook Express :-)
Avatar billede snowball Novice
17. juli 2010 - 01:50 #6
Så vidt jeg husker, så er problemet, at Eksperten sender alle sine mails ud fra den samme ene server. Det bliver dermed til rigtig, rigtig, rigtig mange mails i løbet af en dag, og dermed mener TDC til tider at Eksperten's server udsender spam grundet det store antal mails. Dermed bliver Eksperten's mail server "greylisted" hvilket gør, at mails forsinkes i en periode.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2010 - 01:59 #7
Nogen gange sender E ikke emails ud og det er naturligvis E's skyld.

Men at TDC betragter E's emails som spam kan E ikke gøre meget ved.

Den mail host jeg bruger har whitelistet E.
Avatar billede milter Ekspert
18. juli 2010 - 13:22 #8
Tak til alle deltagerne. Jeg tror, jeg har fået forklaringen.

Det vækker bare lidt undren, at to store spillere som Eksperten og TDC ikke sammen kan finde ud af noget, som virker efter hensigten, når andre kan.
Avatar billede niller10 Nybegynder
01. september 2010 - 21:40 #9
Får hellere ikke ails og kan se at de slet ikke kommer i nærheden af min mail server..

Har teste med en backup mail server som er p ået andet IP og anden udebyder - samme fejl der...