Avatar billede Tumpedum Nybegynder
20. juli 2010 - 23:16 Der er 12 kommentarer

Mobilt bredbånd på ny pc

Hej med jer.

Jeg har købt ny bærbar og har mobilt bredbånd fra 3 som jeg skal have installeret/flyttet over på den nye pc.

Troede bare jeg skulle plugge i og wupti..så kørte det. Men det gør det ikke;-(

Hvad er det lige jeg skal være opmærksom på her?
Avatar billede noltus Novice
20. juli 2010 - 23:35 #1
Er det et USB modem du har,i så fald,har du så husket at sætte simkortet i modemmet ?
Avatar billede Tumpedum Nybegynder
20. juli 2010 - 23:39 #2
Har sat sim kort i. og når jeg plugger til ny pc installerer den også 3..men den vil ikke finde netværk?
Avatar billede noltus Novice
20. juli 2010 - 23:47 #3
Ok,kører den login programmet,altså hvor du indtaster din pin kode,ellers skal du køre det ved at dobbelklikke på det og indtaste din pin
Avatar billede Tumpedum Nybegynder
20. juli 2010 - 23:48 #4
Det er sat op til ikke at skulle logge ind så man bare opretter forbindelse. På den gamle pc er der wista og den nye er der 7 installeret. Kan det havve noget med det at gøre?
Avatar billede noltus Novice
20. juli 2010 - 23:53 #5
Prøv at køre login programmet,min er sat op med Win 7 og jeg kører login programmet hver gang jeg har haft comp. slukket,når du kører login programmet skal du bruge din 4 cifret pin kode
Avatar billede Tumpedum Nybegynder
21. juli 2010 - 00:14 #6
Jeg kan ikke huske hvordan jeg omkonfigurerer loginprogrammet til, at spørge om pinkode??

Er du sikker på det bare er det der skal til?
Avatar billede Tumpedum Nybegynder
21. juli 2010 - 00:50 #7
Har fundet ud af det med pinkoden....Men når jeg på den nye pc dobbeltklikker på "3 ikonet" sker der intet!!

What to do? Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede noltus Novice
21. juli 2010 - 08:57 #8
Check om dit antivirus/firewall blokerer programmet,prøv at lukke dit antivirus/firewall ned mens du startet 3login,bagefter skal du self. starte dem igen,hjælper det ikke,så prøv at afinstallere 3,genstart og sæt så 3 modemmet i igen,evt i en anden USB port
Avatar billede Tumpedum Nybegynder
21. juli 2010 - 12:18 #9
Så lykkedes det. Jeg skulle ind på www.3.dk/3c og opdatere den nye version, afinstallere på ny pc og genindlæse ny version.

Tak for hurtig feedback.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
22. juli 2010 - 14:08 #10
Nu du bruger windows 7, vil jeg da lige orientere dig om, at du kan lave et wifi hotspot til alle dine pcère let igennem windows 7 med dit mobile bredbånd fra 3

Du kan finde gratis programmet her: http://www.connectify.me/

Tænker at andre Windows 7 brugere, måske falder over denne tråd og det er jo et fint nok tip.
Avatar billede Sebberk Nybegynder
03. september 2010 - 19:08 #11
Jeg har her for nylig også købt Telenor mobilt bredbånd, og jeg har en Mac. Det skabte også en masse problemer, men jeg fik dem dog løst.

Hvis du i fremtiden har problemer med mobilt bredbånd, så kan du måske finde svar på min hjemmeside under ''nyheder''.

http://www.mobiltbredbaand.eu/
Avatar billede DLAN Nybegynder
19. januar 2011 - 11:10 #12
Linkconnection.
Jeg har set din hjemmeside, den er meget fin. Men burde der ikke også være Telenor på den side. Det har nogle ret gode tilbud, med upload på over 1Mbit, som mange af de andre udbyder ikke tilbyder, ofte 384Kbit. Bare en lille info.