Avatar billede flash1 Nybegynder
21. juli 2010 - 20:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kabeltv på monitor uden tuner

Hej.

Har tdckabel tv og en skærm uden tuner, hvor vi godt vil kunne se tv på. Skærm har hdmi og dvi/vga indgang.

En løsning kunne formentlig være selector, men det kræver så vidt jeg har forstået et ekstra abonnement fra tdc.

Hvad er der ellers af muligheder, som er i den billige ende?
Avatar billede flash1 Nybegynder
21. juli 2010 - 20:24 #1
Begynder stille og roligt selv at svare på mit spørgsmål, men indtil er mit eget bedste bud, at købe en harddisk-optager og bruge den som tuner.

Det burde vel virke?

Men bedre/billigere løsninger er velkommen.
21. juli 2010 - 20:40 #2
Der er masser af muligheder ->
http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-radio/digital-tv/dk_digitalreciever/digital-modtager-receiver

Bemærk at der så ikke er lyd med ?
21. juli 2010 - 20:41 #3
NB: En del Harddisk optagere/modtagere har (endnu) ikke DVB-* modtager indbygget !!!
Avatar billede flash1 Nybegynder
21. juli 2010 - 21:37 #4
Problemet ligger i at der skal bruges en analog/digital kabel-tuner og ikke en til antenne.

DVB-T kan ikke bruges til noget, så vidt jeg ved :/
21. juli 2010 - 22:18 #5
Nærlæs eksemplerne...
Avatar billede ksoren Nybegynder
21. juli 2010 - 23:22 #6
Nix. Hvis du vil se digitalt fjernsyn fra yousee, så hedder det en C-modtager.
Avatar billede flash1 Nybegynder
22. juli 2010 - 10:14 #7
ksoren: oki, men hvad hvis det godt må være analog?

Har fundet:

http://www.mm-konsol.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=xbox&varenr=61819
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=61815

Men ville være perfekt, hvis der var hdmi eller vga/dvi udgang.
Avatar billede flash1 Nybegynder
23. juli 2010 - 16:44 #8
svar
23. juli 2010 - 19:51 #9
(Så du kunne ikke bruge ovenstående forslag ?)