Avatar billede koldskaal Praktikant
02. august 2010 - 17:26 Der er 1 kommentar

Hvorfor ældes computere så ekstremt?

Da jeg for over 10 år siden købte en computer kunne den sagtens køre windows xp og tunge programmer til 3d modellering og billedbehandling. Idag er den samme computer ufattelig langsom til trods for at den kun bliver brugt til at surfe på nettet. Hvad er forklaringen på dette ?? er det opdateringerne til Windows xp? Det er forståeligt at software i dag kræver mere maskinkraft end for 10 år siden, men kan det virkelig passe at en webbrowser kræver flere ressourcer end et tungt billedbehandlingsprogram gjorde dengang?
02. august 2010 - 18:22 #1
Hvis jeg tager (gammel) PC og instalere en RÅ XP uden opdateringer, uden sikkerhedsprogrammer mm. virker den ganske hurtig. Det er en kombination af system/OS opdateringer, sikkerhedsprogram(mer), komplexibilitet/kompabillitet af hjemmesidekoder, ...

---

Provokation: Dine gamle stadig 'åbne' spørgsmål ældes også -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/koldskaal (Dem der ikke er grønne) ???