Avatar billede batman101 Nybegynder
08. august 2010 - 07:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

forbinde tv med usb

Hey

Nogen der ved om man kan forbinde et philips 9704 og en bærbarcomputer via usbstikket? (og hvor man i givet fald kan købr stikket)

er med på at både tv og pc har hdmi porte, men så skal jeg skrue tv'et ned fra væggen og det vil jeg meget gerne undgå.... :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2010 - 08:13 #1
Havde brugt det øjeblik på at få monteret hdmi kabel for at få det til at fungere optimalt. Tror ikke på man kan få det til at fungere over tv usb, som er beregnet til usb sticks, hvor der typisk skal vises billeder og afspilles lyd. I øvrigt tror jeg ikke at usb kasn overføre hurtigt nok, hvis du skal se i HD kavlitet.
Du behøver jo heller ikke afmontere tv hver gang du skal koble stikket til. Min søn har løst det ved at rulle kabel sammen, og putte det mellem væg og beslag, så ventilation stadig er til stede på tv
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2010 - 08:15 #2
Hvis det er et alm standard beslag, så er det vel to delt, hvor tv glider ned i en slids og det låses ved at spænde to skruer/bolte?
Avatar billede batman101 Nybegynder
08. august 2010 - 09:11 #3
tja, der skulle 2tvmontører til at få tv'et til at hænge i første omgang og det med at betale dem for at komme en gang til er ikke liiiige planen.

når jeg har optaget i HD kvalitet via mit videokamera afspilles det fint via usb-stikket i tv'et - derfor er jeg ret sikker på, at jeg også burde kunne tilslutte pc'en til tv'et ad den vej - men ville lige høre eksperterne :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2010 - 09:22 #4
Avatar billede batman101 Nybegynder
08. august 2010 - 09:41 #5
tak for forslaget - det er bare ikke det jeg spørger om.

jeg kender allerede den løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2010 - 10:04 #6
Så lige dette kabel:
http://kangerda.manufacturer.globalsources.com/si/6008800532890/pdtl/USB-cable/1006377177/USB-Cable.htm
Mange tv har disse RCA stik i siden tilgængeligt.

Hvordan man får lyd og billede ud af pc via usb, det ved jeg dog ikke. Har aldrig prøvet det.
Avatar billede store-morten Ekspert
08. august 2010 - 11:50 #7
Google søgning:
Del dine videoer og billeder fra den bærbare trådløst på TV'et. Når programmet først er installeret på computeren, er det nemt at betjene. Med et klik på musen kan du dele skærmen på din bærbare med TV'et. Brug den velkendte mediafspiller på din bærbare, eller gennemse websider via din foretrukne webbrowser. Slut med at skulle bekymre sig om filtyper - hvis din PC kan afspille den, kan dit TV også vise den*. For din egen fornøjelses skyld, men også fordi, det er sjovt at dele med andre.
http://www.philips.dk/c/tv-og-monitor-tilbehor/pta01_00/prd/
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
08. august 2010 - 15:49 #8
Kan du ikke bruge den HDMI der sidder i siden??
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2010 - 19:26 #9
I følge manual skulle der være en som gustenmaster skriver.
http://www.p4c.philips.com/files/4/40pfl9704h_12/40pfl9704h_12_pss_dan.pdf
Avatar billede batman101 Nybegynder
09. august 2010 - 13:36 #10
hurra for fejl 40 - 1) mit tv er et 9664 :) og 2) der er indbygget trådløst netkort i tv'et.

problemet er nu, at Philips ikke kan forklare, hvorfor min vista pc ikke kan "finde" tv'et, når jeg kan gå på mit trådløse netværk fra tv'et :)

De vil ringe tilbage om et par dage.

(ps - har slået fildeling mv. til - fandt en guide, men mediaplayer 11 finder ikke tv'et)

"vinderen" i denne tråd må være gustenmaster, da det var hans skyld at jeg begyndte at undre mig over, at der ikke var hdmiudgang i siden :) - da jeg fandt min model kunne jeg så også se, at der var indbygget netkort i tvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 19:49 #11
Og hvad gør du så hvis de ikke kan løse det for dig?
Avatar billede batman101 Nybegynder
09. august 2010 - 20:29 #12
fik hdmi kablet lirket ind bag i tv'et uden at skulle have det ned fra væggen - så er det kun en bonus hvis Philips finder en løsning :)

pluggede kablet i pc'en og det gik fint. jeg kunne køre simultant med pcskærmen og tvet - nu kommer det underlige.... da jeg har genstartet pc'en efter opdatering af nvida driveren (har geforce 9600m) og jeg forbandt tv og og pc igen kunne jeg ikke længere køre simultant.

skal vælge om det skal være pc eller tv der har sort skærm. kan ikke finde en fane - hverken i skærmopsætning eller i nvida kontrolpanelet - hvor jeg kan sætte det til. FN+f4 cirkler gennem de 3 tilstande - begge slukkede, pc =skærm og tv = skærm - men ikke begge dele samtidig.

har windows vista.
Avatar billede batman101 Nybegynder
19. januar 2011 - 09:17 #13
gustenmaster - vil gerne give dig pointsne - men det kræver du laver et svar :)
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
20. januar 2011 - 06:34 #14
pling