Avatar billede Markasm Nybegynder
08. august 2010 - 23:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Noget galt med min computer skærm.

Det er noget galt med min computer skærm, den bliver grå midt i det hele, og det er ikke på noget bestemt tidspunkt.
Første gang det skete var da jeg var inde på Youtube og siden da er det kommet ind i mellem. Nogle gange er det så gråt, at jeg næsten intet kan se noget.

Min computer er en bærbar computer og her er alle oplysningerne om den:

Operativ system: Windows Vista Home Basic (6.0, Build 6002)
System Producent: Acer
System Model: Aspire 4315
Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU    530 @ 1.73GHz,~1.7GHz

Please er der nogen der kan hjælpe mig???
om du/ i vil have mere oplysninger om pc'en så bare spørg.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2010 - 07:07 #1
hent siw freeware og under sensors finder du dine temps for at udelukke det skyldes varme
hvis det er skal du rense den indvendig for skidt og møg

http://www.gtopala.com/siw-download.html

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 09:53 #2
Jep også min vurdering. Bliver den gradvist dårligere?
Opstår fejlen hurtigere ved intens brug af pc?
Avatar billede Markasm Nybegynder
09. august 2010 - 19:59 #3
treatmenice:
Jeg har downloadet det der Siw freeware og installerede det og gik ind på sensors, jeg forstod ikke rigtigt det, men hvis en af mine temps er over max, skal jeg så rense computeren indvendig?

220661:
Nej den bliver ikke gradvist dårligere og jeg ved ikke helt om fejlen opstår hurtigere ved intens brug af pc'en, det er min søsters computer så, og hun siger ikke at den opstår hurtigere ved intens brug af pc'en. Det ser ud til at hver gang du skal trykke f.eks. på godkent for at køre et program eller lignende da skærmen lige som bliver mørk bag skiltet så bliver den grå.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 20:21 #4
Hvad siger tallene i SIW for temps?
Avatar billede Markasm Nybegynder
09. august 2010 - 21:10 #5
Hmmm.... der er lidt mange tal, så jeg skriver bare dem alle:

                          Value      Min      Max
ACPI:
    TZS0                      58 C      58 C      58 C
    TZS1                      63 C      62 C      63 C

Intel Celeron M530:
  Core #0                    58 C      57 C      61 C

WDC WD25 00BEVS-ZZUST:
    Assembly                  50 C      50 C      50 C

Battary:
    Voltages:
      Current voltages      12,25 V  12,25 V    12,25 V
    Capacities:
      Designed Capacities  43200 mWh  43200 mWh  43200 mWh
      Full Charge -ll-      7949 mWh  7949 mWh  7949 mWh
      Current    -ll-      7808 mWh  7808 mWh  7808 mWh

Level:
    Wear level                82%        82%        82%
    Charge level              98%        98%        98%

Det var så det hele :) håber du kan bruge det til at hjælpe mig at løse problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 22:30 #6
For en bærbar ser disse værdier ikke alarmerende ud. Harset dem der var over 90 grader, og så er det lige før det bliver kriminelt.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 22:32 #7
Har du mulighed for at teste den med ekstern skærm, for at lokalisere om det er displayet eller grafik kort der laver balladen?
Avatar billede Markasm Nybegynder
09. august 2010 - 22:49 #8
Ja det tror jeg, vi har en hjemme. Så det tjekker jeg i morgen, så skriver jeg igen.

Men hvorfor kan skærmen blive grå hvis pc'en er fyldt med skidt og møg ?

og kan det ikke være nogle ledninger der forbinder skærmen med det hele der er løsnede?

hvis pc'en virker fint med skærmen imorgen da jeg tjekker det og den ikke bliver grå, er det så noget med displayet at gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 22:57 #9
Det kan det fordi når den er fyldt med møj stiger temp på hardware. Og når det bliver for varmt, bliver det ustabilt. Om det lige udmønter sig i det problem kan sikkert være forskelligt.
Nu er det jo en bærbar, hvor ledningerne ligger skjult, så de kan ikke lige umiddelbart kontrolleres. Ved ikke om en lettere defekt ledning kan gør det.
Prøv at rokke med skærmen, når problemet opstår og se om det ændrer sig.
Hvis fejlen ikke opstår på den eksterne skærm må fejlen ligge fra grafik kort og ud mod skærmen.
Avatar billede Markasm Nybegynder
09. august 2010 - 23:08 #10
Okej, sommetide har jeg prøvet at rokke i skærmen og det har ikke virket endnu, men jeg har prøvet at genstarte den og det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 23:11 #11
Forstår jeg det som om billedet bliver bedre når du rokker på skærmen?
Avatar billede Markasm Nybegynder
09. august 2010 - 23:26 #12
Det ved jeg ikke helt, det er min søster's pc så jeg må spørge hende om det, men hun er ude lige nu, men ved ikke om det hjælper dig noget så virker det som om selve skærmen er lidt løs, ved ikke om det kan have noget med problemet at gøre.
Avatar billede Markasm Nybegynder
06. november 2011 - 23:36 #13
jj