Avatar billede scholesy Nybegynder
09. august 2010 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Digitalt kamera

Anbefaling ønsket til køb af Digitalt fotokamera
________________________________________________

Pris: max 3.000 kr.
Brug: Billeder til familiealbum, indendørs og udendørs
Komfort: Ikke større end det kan ligge i bukselommen

Har set at El-giganten har et Sony DSCHX5VBK til 2499 i deres avis i denne uge, er det kameraet jeg skal købe?
Avatar billede milter Ekspert
09. august 2010 - 11:22 #1
Avatar billede frem-ad Professor
09. august 2010 - 12:33 #2
Hvis du har adgang til photoCare så prøv at kigge her  http://www.photocare.dk/katalog/  Side 6- øverst højre hjørne -
Den der heder Olympus Mju 9000 Jeg købte den til kærsten lige før sommerferien og den fungere rigtig godt og tager billeder i høj kvalitet (12.0 Mpix - optisk zoom: 10 x) så den kan jeg anbefale og alle test var jo gode.
Avatar billede nemlig Professor
09. august 2010 - 13:20 #3
Hvis du kigger i den tråd, som milter forslår:

http://www.eksperten.dk/spm/915423

så har du nogle rigtig gode forslag blandt Sony og Canon.

Hvis budgettet er 1.500 kr., er Olympus Mju 9000 et godt forslag, men vil du bruge op mod 3.000 kr., så kig i den anden tråd.

Du kan læse mere om Olympus Mju 9000 her:

http://www.trustedreviews.com/digital-cameras/review/2009/04/11/Olympus-mju-9000/p1

Jeg selv har bl.a. Canon Power Shoot SX210 IS, som nu kan købes for omkring kr. 2.200,-.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=780212

Den udmærker sig bl.a. ved at kan optage HD-video i super-kvalitet.

God jagt.
Avatar billede scholesy Nybegynder
11. august 2010 - 09:27 #5
Jamen i de test ser det ud til at Sony'et vinder.
Nogle gode grunde til at det ikke skal være det jeg vælger?
Avatar billede nemlig Professor
11. august 2010 - 09:42 #6
Nej - det mener jeg er et godt valg.
Bemærk også, at både Sony og Canon kameraerne er 2010-modeller, mens Olympus er 1 år ældre.
Avatar billede scholesy Nybegynder
11. august 2010 - 10:00 #7
Nice, poster du et svar
Avatar billede nemlig Professor
11. august 2010 - 11:24 #8
Held og lykke med købet.