Avatar billede Markasm Nybegynder
09. august 2010 - 23:21 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Problemer med min bærbar!

Jeg har lidt af et problem med min pc. Den er 2 år nu og er begyndt at stoppe op midt i det hele, først begynder et program og så et andet og så hele pc'en, så jeg får intet andet gjort end at genstarte den...

Det begyndte først med bare nogle gange men nu sker det cirka 2 eller mere gange om ugen og det begynder at irritere mig vildt meget fordi jeg bruger min pc så meget.

det skal lige siges at jeg har tjekket den mod virus og spyware med Malwarebytes anti malware, microsoft security essenitals og med superantispyware.

håber der er nogen der kan hjælpe mig med problemet.
Avatar billede kimtheman Novice
10. august 2010 - 00:16 #1
Avatar billede Markasm Nybegynder
10. august 2010 - 00:27 #2
Det prøver jeg. Skriver igen om det virkede eller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 06:04 #3
Til Markasm: prøv diskoprydning og køre så disframentering, og

hvis det ikke hjælper så er der ikke andet at gøre for så er

du nød til at køre en formatering hvis du da har disse cder fra

fabrikken da du købte pc , det er mit bud på det .

Med venlig hilsen jhfc.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 07:20 #4
Til Markasm :Jeg mente deframentering ,og ikke disframentering

det var en skrive fejl undskyld MVH Jhfc.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2010 - 08:05 #5
Nu skal vi lige det her til bunds før vi formaterer. Maskinen er to år, og den kan være møg beskidt indeni ved blæseren der gør den bliver ustabil. Vi har jo ikke fået at vide om det er når den bliver presset det sker.

http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg

Prøv at hente SIW for at se hvad dine temps er:
http://www.gtopala.com/
Avatar billede Markasm Nybegynder
10. august 2010 - 12:16 #6
Alle tallene i temps ser normale ud og det er ikke så længe siden jeg rensede min vifte, så det er nok ikke det.

Jeg prøver disk oprydning og defragmenter nu, håber det virker fordi jeg vil nødigt formatere den, fordi jeg har så mange ting på min pc som jeg ikke vil skal væk og da man formaterer bliver så ikke alt væk fra hardisken?
Jeg har cd'erne så det er intet problem.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 12:30 #7
Til Markasm: jo alt forsvinder ,men lav en mappe og sæt det ind

i din mail og gem det i din kladde ,og der kan du hente det igen

efter en formatering ,det er en mulighed eller flyt det ned i

din D drev for den blivet ikke slettet ,eller hvis det er

billeder kan du bruge usb pind eller brænd det på cd ,det er

også en mulighed håber det hjælper dig MVH jhfc.
Avatar billede Markasm Nybegynder
10. august 2010 - 12:47 #8
Jeg har også nogle programmer som jeg bruger til skole brug og som jeg har installeret med en cd fra den gamle skole og jeg har ikke cd'en så jeg mister dem slags file. er det ikke noget man kan gøre med det?
er det svært at crack'e filer? måske det er en mulighed...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2010 - 13:17 #9
Er det nøglerne du kommer til at mangle?
Siw kan se nogle af disse nøgler under licenses!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2010 - 13:20 #10
Du kunne også kontrollere systemfiler. Gå i kør ig skriv følgende  komando: sfc /scannow (husk mellemrum mellem sfc og /)
Sæt din cd i drevet, og windows vil hente de filer der er beskadigede.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 13:39 #11
jeg sidder og tænker på om disse programmer til skolebrug om

det kan lade sig gøre og pake det ind i zipmappe og ind i din

mail og gem den i kladden . MVH Jhfc.
Avatar billede Markasm Nybegynder
10. august 2010 - 13:55 #12
220661:
jeg mangler både nøglen og cd'en til at installere programmet eller det er en ordbog, men jeg behøver ikke cd at bruge den almindeligt, man skal bare bruge den til at installere ordbogen med.

behøver jeg så ikke at formatere computeren om jeg gør det der med kør?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 14:13 #13
hvordan gik det med diskoprydning og deframentering ?? hvis det

hjælp er der igen grund til at formatere din pc
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2010 - 16:37 #14
Vedr #10 og #12: Nej kontrol af systemfiler, kontrollerer disse og overskriver med de versioner der ligger på cd, og ændrer ikke i andet.
Avatar billede Markasm Nybegynder
11. august 2010 - 02:02 #15
ved ikke endnu om det har hjulpet det med diskoprydningen og detframenteringen. den er så ikke stoppet op igen. så får vi at se :)
Avatar billede Markasm Nybegynder
11. august 2010 - 17:13 #16
Nåå, det har ikke hjulpet, nu stoppede den op igen. så jeg prøver det med kør nu :)
Avatar billede Markasm Nybegynder
11. august 2010 - 17:15 #17
Det er Operating system - Recovery DVD jeg skal bruge ikke sandt?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2010 - 18:00 #18
Hej igen jeg tænker hvis det ikke hjælper med den operating

system ??? gad vide om du har prøvet at kører systemdannelsen

hvis du kan huske hvornår den ca har kørt godt ,hvis tilfældet

er så prøv at kører den til den dato så vil jeg mene at

problemet skulle være løst ,men lige en tæng til din virus

program slå den fra mens du køre systemdanelsen og når du er

færdig så slå den til igen .

      MVH jhfc
Avatar billede Markasm Nybegynder
12. august 2010 - 00:51 #19
ja det er et godt bud, men jeg kan ikke huske hvornår det begyndte, det er i hvert fald over en måned så det kan gøre det samme fordi  man kan bare køre 7 dage tilbage ikke?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2010 - 16:44 #20
Hej igen jo men du kan også køre den længre tilgage end 7 dage

faktisk kan du køre det op til et halvt år eller mere,

når du får boxen systemgendannelse så kan du se nede i bunden

der står der noget om hvis du vil oprette en gendannelsespunkt

skal du åbne sysembeskytelse og der kommer en box til som hedder

egenskaber for system og der klikker du på opret og en box kommer

og der skriver du dato og måned år alt efter hvor langt du vil

tilbage prøv ca 2måneder tilbage når du har skrivet det så klik

på opret og vendt til en lille box siger at punktet er opret

og bagefter luk den og luk egenskaber for system og boxen

system dannelsen klikker du på næste og når du har gjort det

må du ikke bruge pc vendt til den er færdigt der kommer en lille

box med bekræftelse på det er oprettet .

            MVH JHFC
Avatar billede Markasm Nybegynder
12. august 2010 - 20:32 #21
okej det prøver jeg om det andet ikke virker, ved du om det Operating system-Recorvery DVD jeg skal bruge det til der med kør? :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2010 - 06:21 #22
Ææææmmm Nej det gør jeg ikke men prøv for det lyder rigtigt

vil jeg tro ,men som sagt så er jeg lidt i tvivl om det og der

er jo den mulighed at du kan bruge systemdannelsen bagefter

hvis det ikke lykkes med den der DVD ??? prøv

            MVH JHFC.
Avatar billede Markasm Nybegynder
13. august 2010 - 23:11 #23
okey tak :)
Avatar billede Markasm Nybegynder
13. august 2010 - 23:18 #24
220661:

jeg prøvede det med at Gå i kør ig skriv følgende  komando: sfc /scannow (husk mellemrum mellem sfc og /)
Sæt din cd i drevet, og windows vil hente de filer der er beskadigede, med da jeg havde gjort det skete der ingenting, der kom  bare lige den sorte skærm som kommer da du kører noget i kør?

men som du skriver kør ig? er det ikke kør du mener med? hvis ikke hvad er så kør ig?
Avatar billede Markasm Nybegynder
23. august 2010 - 01:04 #25
?
Avatar billede kimtheman Novice
21. december 2010 - 17:33 #26
Du skal bare gå til feltet "Kør" Og skrive "sfc /scannow "
Avatar billede Markasm Nybegynder
21. december 2010 - 17:49 #27
det virker ikke...
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2010 - 18:20 #28
Stavefejl Gå i kør og skulle der stå i stedet for ig.
Men det virker ikke kan jeg se