Avatar billede ptheill Nybegynder
15. august 2010 - 13:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Antal regneark i en projektmappe

Jeg synes ikke, at jeg kan finde nogen steder, hvor det står oplyst, hvor mange regneark, der kan være i en projektmappe.
Avatar billede tjacob Juniormester
15. august 2010 - 14:06 #1
Du kan  oprette 1024 regneark (faner).
Se denne side: http://visio.mvps.org/Excel_2007.htm
Avatar billede natkatten Mester
15. august 2010 - 14:13 #2
Jeg mener ikke, at der er en fast grænse, idet det afhænger af RAM-mængden. Der er således eksempler på projektmapper med mere end 1000 ark.

Men store regneark med mange ark er alt andet lige både uoverskuelige og mere udsatte ift. fejl!
Avatar billede tjacob Juniormester
15. august 2010 - 14:24 #3
Ja, det ser ud til at natkatten har ret, og at den side jeg referer til i #1 tager fejl.

Jeg har netop testet med VBA, og oprettet 2000 faner uden problemer.

Beklager fejlen.......
Avatar billede ptheill Nybegynder
15. august 2010 - 14:37 #4
Kære natkat.

Du har formentlig ret i, at der nok ikke er en fast grænse, men det må vel stå et eller andet sted.

Poul
Avatar billede natkatten Mester
15. august 2010 - 14:40 #5
Har søgt hos Microsoft og ikke fundet det. Men kig f.eks. her:

http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=63479
Avatar billede ptheill Nybegynder
15. august 2010 - 14:40 #6
Kære tjacob.

Tak for svaret. Ja din reference var nogle år gammel. Jeg kunne dog godt tænke mig, at se, hvor der præcist står, at der ikke er nogen fast grænse.

Poul
Avatar billede ptheill Nybegynder
15. august 2010 - 14:51 #8
Kære natkat.

Jeg har 'kigget' på din foreslåede reference, men kommentarerne her er jo også nogle år gamle.

Det er fint nok, at der kan være over 1.000 ark (endda 3.150, som 1 skriver), men Microsoft må vel et eller andet sted fortælle, at det er PC'erens kapacitet, der begrænser.

Poul
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2010 - 14:57 #9
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2010 - 15:07 #11
Åbne projektmapper Begrænset af tilgængelig hukommelse og systemressourcer
Regnearksstørrelse 65.536 rækker gange 256 kolonner
Kolonnebredde 255 tegn
Rækkehøjde 409 punkter
Sideskift 1000 vandret og lodret
Længde på celleindhold (tekst) 32.767 tegn. Kun 1.024 vises i en celle. Alle 32.767 vises på formellinjen.
Ark i en projektmappe Begrænset af tilgængelig hukommelse (Standard er 3 ark)
Farver i en projektmappe 56
Celletypografier i en projektmappe 4.000
Navngivne visninger (visning: Et sæt af indstillinger for visning og udskrivning, som du kan navngive og anvende til en projektmappe. Du kan oprette mere end én visning af den samme projektmappe uden at gemme separate kopier af projektmappen.) i en projektmappe Begrænset af tilgængelig hukommelse
Brugerdefinerede talformater Mellem 200 og 250, afhængig af den sprogversion af Excel, du har installeret.
Navne i en projektmappe Begrænset af tilgængelig hukommelse
Vinduer i en projektmappe Begrænset af tilgængelig hukommelse
Ruder i et vindue 4
Sammenkædede ark Begrænset af tilgængelig hukommelse
Scenarier (scenario: Et navngivet sæt inputværdier, som du kan erstatte i en regnearksmodel.) Begrænset af tilgængelig hukommelse. En resumerapport kun viser de første 251 scenarier
Justerbare celler i et scenarie 32
Justerbare celler i Problemløser 200
Brugerdefinerede funktioner Begrænset af tilgængelig hukommelse
Zoom-område 10 - 400 procent
Rapporter Begrænset af tilgængelig hukommelse
Sorteringsreferencer 3 i en enkelt sortering, ubegrænset i fortløbende sorteringer
Fortrydelsesniveauer 16
Felter i en dataformular 32
Brugerdefinerede værktøjslinjer i en projektmappe Begrænset af tilgængelig hukommelse
Brugerdefinerede knapper på værktøjslinje Begrænset af tilgængelig hukommelse