Avatar billede jim3000 Nybegynder
15. august 2010 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dell 1558 og 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5470

Efter at have genindstalleret pcéren, kan jeg ikke få grafikkortet til at køre optimalt.

Ydeevnen ifølge "windows experience indeks" er 4,9 for grafikortet, og før genindstalleringen var den 6,1, og grafikortet kørte mærkbart bedre.
Efter at have brugt timer sammmen med Dell support, kan de ikke få det til at køre hurtigere, men erkender at det skal kunne køre hurtigere, de kunne bare ikke fortælle mig hvordan (?).

Efter at have downloadet directX, kører det mærkbart bedre, men ikke godt nok synes jeg.

Gode råd ønskes...
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2010 - 16:31 #1
Har du set efter i enhedshåndteringen om alle drivere er på plads
og har du instaleret ATI Catalyst?
Avatar billede jim3000 Nybegynder
15. august 2010 - 17:07 #2
Alle drivere ser ud til at være på plads, pånær noget pci til et modem.

Der er installeret ATI catalyst..
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2010 - 17:17 #3
Har du opdateret chipset driverne til dit bundkort? hedder som regel 4i1 drivere.
Avatar billede teknik Juniormester
15. august 2010 - 17:22 #4
En almindeige årsag til markant nedsat preformance på en laptop er at strømstyringen blander sig.
Check at den står på "Høj ydeevne"

Mange bærbare har en knap til det, men indstillingen kan også findes under:  - Kontrolpanel, - strømstyring

mvh :-)
Teknik
Avatar billede jim3000 Nybegynder
15. august 2010 - 21:12 #5
Den står til høj ydeevne...
Jeg har opdateret driverne til bundkortet..
Avatar billede jim3000 Nybegynder
19. august 2010 - 07:26 #6
Ingen der har en idé..?
Der må da mangle et eller andet..
Det har virket, inden jeg genindstallerede, så jeg må vel bare tygge alle driverne igennem, men jeg kan ikke forstå at skærmkortdriver og direct X ikke er nok...
Avatar billede teknik Juniormester
22. august 2010 - 23:01 #7
Du har vist dækket de fleste instinktive bud, som ville lyde på:
Grafikkortsdriver - prøv både den originale og catalyst.
Chipsætdriver.
"Underclocket" i bios eller af strømstyring

...når du siger "geninstalleret" har du så kørt en recovery vha. en skjult partition, eller har du selv installeret "i hånden" bid for bid.

Hvis det er en driver/hardwarekomponent, som dine egne tanker åbenbart går på.
Så kan du i et vist omfang lave "workarund" på problematikken, ved blot at deaktivere hardwareenhederne i stedet for at knokle med at læge nye drivere ind unødigt.
...hjælper det ikke markant at deaktivere....hvorved enheden burde tage 0 ressource...så hjælper en ny driver næppe.

Kunne også være et eller andet software der kører som sløver maskinen. fx. baggrundsscan fra antivirus
Avatar billede jim3000 Nybegynder
31. januar 2011 - 19:54 #8
det blev aldrig løst.. Dell kunne heller ikke hjælpe