Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
21. august 2010 - 18:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CD/DVD-drev virker ikke

Mit CD/DVD-drev på min HP Pavilion dv6500 med Vista virker ikke.
For ca. 6 md siden døde harddisken på min computer, men efter hjælp fra forskellige sider inklusiv Eksperten fik jeg vækket computeren til live igen. Men mit DVD-drev har desværre ikke virket siden. Drevet er ikke registreret under Computer hvor mit C og D-drev er at finde og når jeg putter en CD i drevet starter det op, men stopper efter få sekunder. Intet vises på skærmen. Jeg har ledt efter en løsning på nettet, men har desværre ikke kunne findet den rigtige løsning. Jeg har prøvet følgende:

*1:Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på System og vedligeholdelse og derefter klikke på Enhedshåndtering.

Find dit CD/DVD-drev og H-klik på det og vælg fjern
Genstart pc`en og lad Windows selv finde og installere det igen.

-Drevet blev installeret, men kunne stadig ikke finde det!

*2:Prøv at gå i bios og se om dit CD/DVD drev er registreret der.

-Drevet er registreret under Bios!

*3: Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
restart.

- Har fjernet Upperfilters og Lowerfilters og genstartet uden resultat!

*4: køb et nyt DVD-RW drev

-Har prøvet et andet drev uden held!

*5: Prøv at se om "Fix it" skulle hjælpe
http://support.microsoft.com/kb/314060/da

-Kunne ikke Fixe problemet!

*6: Prøv her. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&cc=us&dlc=en&product=33%20%2080544〈=en

-Kan ikke finde den rigtige driver!

Jeg har nogle programmer jeg skal have lagt ind, så modtager al hjælp med kyshånd.

Eftersom jeg ikke er særlig computerkyndig, må I gerne skære jeres svar ud i pap;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2010 - 20:11 #1
Tror det er i stykker.

Med det du har prøvet giver det ikke mening at der ikke er kommet liv i det.
Avatar billede teknik Juniormester
21. august 2010 - 21:05 #2
En anden mulighed er, at CD porten på din IDE/sata controller er beskadiget.
Og så taler vi jo om nyt bundkort...formoder at garanti er udløbet?

Mulige workarounds på din situation hvis drevet ikke kan bringes i funktion. (lyder som om det er den vej det går....)

"Full system recovery" ville være den endelige test af om det kan bringes i orden.
men det er jo sjældent spændende at miste alle sine data/programmer.

1. tislut et eksternt CD/dVD drev via USB.
2. Del et CD-drev på en anden pc. på netværket,
- tilslt til dette netværksdrev fra din egen PC
og kør så installationen derfra.
Avatar billede teknik Juniormester
21. august 2010 - 21:06 #3
Ups...det stod noget rodet...skulle have været i denne orden:

En anden mulighed er, at CD porten på din IDE/sata controller er beskadiget.
Og så taler vi jo om nyt bundkort...formoder at garanti er udløbet?

"Full system recovery" ville være den endelige test af om det kan bringes i orden.
men det er jo sjældent spændende at miste alle sine data/programmer.

*********

Mulige workarounds på din situation hvis drevet ikke kan bringes i funktion. (lyder som om det er den vej det går....)

1. tislut et eksternt CD/dVD drev via USB.
2. Del et CD-drev på en anden pc. på netværket,
- tilslt til dette netværksdrev fra din egen PC
og kør så installationen derfra
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2010 - 08:23 #4
"-Har prøvet et andet drev uden held!"

Mener at hp kører med løs controller der stikkes på bundkortet.
Jeg så en video på nettet hvor de reparerede videodel på bundkortet, og der mener jeg han sagde det var conrolleren han pillede af.
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
26. oktober 2010 - 07:19 #5
Har opgivet!!! Tror drevet er i stykker..
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2010 - 16:06 #6
Hvorfor tager du point tilbage, når der er kommet løsninger der kunne bruges?
Tænker specielt på indlæg #2.

Du har jo prøvet et andet drev, så det er jo nok controlleren der er defekt.

Hvad med drivere til controlleren?? Havde du gule anmærkninger i enhedshåndteringen?