Avatar billede Jonasmp Nybegynder
23. august 2010 - 08:45 Der er 7 kommentarer

Subdomæne til min server

Hej
jeg har en kunde der selv hoster deres domæne lad os kalde det "kunde.dk".
De har så købt en applikation af os der skal køre på vores server.
Nu vil de gerne lave et sub domæne nyapp.kunde.dk som peger til vores server.
Håber der er 1 der kan sige hvad der skal gøres i vores kundes ende og hvad vi skal gøre i iis 7?
Avatar billede justrace Novice
23. august 2010 - 08:56 #1
På jeres server skal i oprette nyapp.kunde.dk og DNS skal sættes op til at nyapp.kunde.dk bliver sendt til jeres server.
Avatar billede Jonasmp Nybegynder
23. august 2010 - 09:33 #2
Ja så langt er jeg med, har oprettet den nye applikation på vores server, men hvad skal vores kunde bruge, bare en ip adresse eller hvad?
De spørger om noget med A-Record og er lidt ude efter hvad jeg skal svare?
Avatar billede justrace Novice
23. august 2010 - 09:51 #3
Det var jo det jeg skrev med DNS.
Der skal laves en A-record der peger nyapp.kunde.dk til din IP.
Avatar billede justrace Novice
23. august 2010 - 09:52 #4
Jeres kunde har et sted hvor deres DNS styres, og det er der det skal laves, da det er deres sub der skal hen til jeres.
Avatar billede Jonasmp Nybegynder
23. august 2010 - 10:19 #5
Ok så jeg skal altså bare levere ip adressen til vores server, og så skal resten ordnes i deres ende?

Tak for hjælpen
J
Avatar billede justrace Novice
23. august 2010 - 10:23 #6
Nu ved jeg jo ikke hvorfra deres DNS styres, men ja, det burde være sådan.
Avatar billede Jonasmp Nybegynder
02. september 2010 - 10:22 #7
Tak for hjaelpen, hvis du svarer er der point :-)