Avatar billede KLIS Juniormester
23. august 2010 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå XP share

Er ved at rive håret af mig selv :-(

Jeg har installeret en XP pro SP3 maskine og konfigureret et par mapper til deling.

Når jeg forsøger at komme ind i dem fra andre computere, får jeg at vide jeg ikke har adgang. Hvor bliver jeg ikke spurgt om brugernavn og password. Jeg har før sat en tilsvarende løsning op som virkede fint.

Har både prøvet at tilgå de pågældende shares fra en XP og 7 maskine uden held.

Kort og godt har jeg slået simpel fildeling fra, oprettet nogle brugere på maskinen og indstillet tilladelserne på mine shares.

Jeg har endda slået firewall fra, da maskinerne befinder sig bag en fysisk firewall.

Jeg er ved at fåvgrå hår over at det ikke virker...

Nogle der har en god ide?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2010 - 17:33 #1
Maskinerne er i samme arbejdsgruppe? (Workgroup)
Avatar billede KLIS Juniormester
23. august 2010 - 17:34 #2
Ja, de er sat i samme arbejdsgruppe...
Avatar billede KLIS Juniormester
07. oktober 2010 - 12:03 #3
Lukker her...