Avatar billede Dige Novice
23. august 2010 - 20:50 Der er 6 kommentarer

mini hdmi til hdmi

Jeg har et fjernsyn som jeg skal have trukket nogle hdmi kabler til. Jeg har her nogle 20 mm flex rør i væggen. Hdmi stikket kan imdlertidig ikke komme igennem.

Kan man købe et mini-hdmi kabel og 2 mini hdmi -> hdmi, for på den måde at kunne trække kablet gennem væggen?

Ved ikke så meget om det, så har ingen anelse om, om mini-hdmi kablet har helt det samme signal, eller om det ikke er muligt.
Avatar billede Bauz Nybegynder
23. august 2010 - 21:29 #1
Hdmi kabel indholder en helveds masse leder (Mener det er 17 eller 19, kan sku ikke huske det)

Så du skal vel til at lode hele lortet hvis det er vil jeg da mene?

Ellers skal du ha en adapter på fra HDMI til DVI og en fra DVI til HDMI men aner ikke om du vil forringe kvalitieten eller om DVI stikket overhovedet kan komme igennem

http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/digital-dvihdmi-kabel/digital-dvihdmi-kabel.asp

Her er en hvor den converter i kablet så mangler du bare en adapter :)
Avatar billede Bauz Nybegynder
24. august 2010 - 07:06 #2
Jeg må ha sovet lidt for DVI stikket er vist større end hdmi :)
Avatar billede frem-ad Professor
24. august 2010 - 07:57 #3
Ja du kan godt tage et mini hdmi kabel og så en adapter men det kan ikke undgåes at du mister lidt kvalitet når man laver samling. Kvalitets mister du heller ikke lige så meget hvis du køber god kvalitet istedet for T-Hansen kvalitet eller mangel på samme. Så køb god kvalitet Så skulle det gerne være så lidt du mister.

Der er lige en ting du skal være opmærksom på hvis kablet kommer op over uudnyttet loft så er der jo meget varm om sommeren og ved det er så tynde ledninger der er i HDMI vil det måske give nogle forstyrelser i billed og lyd
Avatar billede BRB Praktikant
24. august 2010 - 10:54 #4
hvor langt skal det trækkes?

man skal ikke trække HDMI særligt langt før der er forstyrrelser i billedet, som regel i form af hvide pletter.

det findes en HDMI til UTP converter så du på den måde kan trække op til 50m uden tab. samt utp kan du bare lade være at krimpe stikket på før efter du har trukket kablet.
Avatar billede Dige Novice
24. august 2010 - 13:35 #5
Det skal kun trækkes et par meter. Det er blot så ledningerne kører inde i væggen i stedet for ned under fjernsynet. Elektrikeren har bare lagt nogle rør i væggen der er for tynde.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
24. august 2010 - 15:45 #6
Hvis kablet skal trækkes under 5 meter, kan du sagtens nøjes med et af de billige; digitale signaler er ikke nær så følsomme som analoge. Du kan også roligt bruge mini HDMI med et par adaptere, kablet kan overføre samme datamængde som et almindeligt HDMI kabel, dvs op til full HD, og jeg tvivler på, om samlingerne vil give et registrerbart tab.