Avatar billede newbie_s Nybegynder
25. august 2010 - 16:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken lader skal jeg vælge???

Hej eksperter

Jeg skal bare lige være sikker på at det ikke er helt forkert valg jeg laver inden jeg bestiller en lader til min laptop.

Jeg har en acer travelmate (ved ikke hvad den hedder derudover) som anvender en lader på 19V 3,42A (65W). Denne lader virker dog ikke mere og jeg skal derfor have en ny. Vil det ikke fungere fint hvis jeg køber en 75W lader til 19V? Jeg går ud fra at forsyningen bare regulerer sig ind til den rigtige strøm, eller hvad?

Den jeg har set på er en 75W universal lader til 200 kr.

Hvis i kender en lader der ikke er universal vil det også være aktuelt.

Jeg tror målene på connectoren er omkring 5-6mm udvendigt og 2-3 mm indvendigt (Jeg ved ikke om det er standard med den størrelse....)

/newbie_s
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 17:02 #1
Hej newbie
jo så længe du ikke går under 65 watt så går det fint.
Du skal dog være opmærksom på at du på nogle modeller skal indstille volten, og den må ikke blive for høj. Ligeså skal du være obs på at disse ladere kan have vendbare stik, så poaritet vender i stikket.
Avatar billede thov Forsker
25. august 2010 - 17:04 #2
Bare de 19V stemmer, er det, ganske rigtigt, underordnet med Ampere - Computeren tager kun det den behøver.

Dimensionen på ladestikket er ikke nødvendigvis standard, men dine mål lyder rigtige, og så skal midterpinden være plus, og kappen være stel.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 17:10 #3
#2 Der er vel en grund til laderen kører 65 watt?
Ligger den væsentlig under kan den vel ikke holde for med ladning af batteri og en evt kørende pc der arbejder hårdt?
Avatar billede thov Forsker
25. august 2010 - 17:30 #4
Ja, det er en grund, og udfra spørgers tekst, er en præcisering ikke nødvendig.
Han har det helt på det rene, og vil bare gerne vide, om det skader med 75W, og det er vi allesammen enige om, at det gør det ikke *S*
Avatar billede newbie_s Nybegynder
25. august 2010 - 20:54 #5
Tak for de hurtige svar....

Smider i begge et svar...tak
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 20:58 #6
ping til deling med thov
Avatar billede thov Forsker
26. august 2010 - 00:02 #7
Også et svar :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2010 - 12:07 #8
Afvist svar???

"Tak for de hurtige svar....

Smider i begge et svar...tak"
Avatar billede newbie_s Nybegynder
08. november 2010 - 12:46 #9
Hov. Det var ikke meningen. Det beklager jeg meget.....