Avatar billede nizling Nybegynder
26. august 2010 - 10:12 Der er 3 kommentarer

Mappe-drev-rettighed's struktur

Hej Alle.

Da vi i mit firma skal have ryddet godt og grundigt op på vores servere, har vi valgt at vi vil lægge vores opbygning af rettigheder og drev lidt om for at undgå at der kommer rod i det hele igen. I virksomheden er vi ca 60 ansatte, og har 4 afdelinger. ideén er at hver afdeling skal have deres eget drev, men da der også skal arbejdes på kryds og tværs af de forskellige afdelinger er det ikke nok bare at udelukkende give rettigheder til kun at kunne læse/skrive til deres eget drev.

Så jeg ville høre jer alle sammen om hvordan i, i jeres firma har opbygget hele skidtet der hvor i arbejder.

Løsningen alle kan se og skrive til alt fungere desværre ikke ^^

Ser frem til at høre fra jer :)
Avatar billede j3ppah Novice
26. august 2010 - 10:32 #1
Altså vil nok forestå du laver et drev til hver afdeling, og så laver et fælles drev hvor de kan ligge de projekter der skal arbejdes med på tværs af afdelingerne...
Eller kan du jo lave nogle grupper i AD'et, fx.
Projekt_Lagerstyringsprojekt:

derefter tildeler i rettighed på mappen så folk der er medlem af projekt gruppen i AD'et har læse / skrive rettigheder.

Håber du forstår, ellers spørg blot ind til det.
Avatar billede BRB Praktikant
26. august 2010 - 10:35 #2
En mappe for hver BU, som hver indeholder 3 mapper.

Confidentiel
data og folders hvor den enkelte BU styre rettighederne

shared
en folder som hele den pågældene BU har adgang til

Public
som alle de forskellig BU'er har adgang til
Avatar billede j3ppah Novice
26. august 2010 - 10:40 #3
altså du har fx.

alle it
FileRights_IT

alle økonomi
FileRights_Okonomi

alle i ledelsen
FileRights_ledelse

alle fra lageret
FileRights_lager

På din fil server, har du så:

IT

Økonomi

Ledelse

Lager

Fælles

Som så er linket til deres grupper.

Hvis der så kommer et projekt, kan du oprette en mappe der hedder
Projekt abe
Som du så laver en grupper i AD'et til fx.
FileRights_ProjAbe

Hvis du så tilføjer medlemmerne til, som skal have rettighed til projektet.