Avatar billede Futtexb Nybegynder
29. august 2010 - 23:49 Der er 4 kommentarer

Blokering af 2 IP's i træk

Hej allesammen.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et antispam-system på min hjemmeside. Jeg har forstillet mig at gøre dette ved lave et script, så hvis den samme IP. poster 2 gange i træk, så blokerer scriptet besked nr. 2.
Hvordan gør jeg dette?

Jeg håber, I forstår mit spørgsmål, og at der er nogle friske, som kan komme med et hurtigt svar.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. august 2010 - 02:31 #1
Meget dumt

(F.eks her på siden lavede min comp lige fuck, da jeg smed en kommentar, så fik faktisk lavet 2 posts)

Skal du endelig undgå spam, så læs lidt op på hvad CAPCHA er, og hvordan det virker
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
30. august 2010 - 13:17 #2
Hvilket sprog bruger du?
Hvis du endelig ønsker det, så er det jo et krav at vi ved hvilket sprog du skal have det i.

Men jeg vil, hvis det er for at undgå spam, også anbefale dig at kigge på CAPCHA, det vil klart gøre det mere brugbart. Derudover kan en person jo godt ønske at sende en besked der indeholder en rettelse, og så kan systemet jo ikke bruges hvis næste besked blokeres.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
03. januar 2011 - 02:46 #3
Lukketid?
Avatar billede Futtexb Nybegynder
16. marts 2011 - 08:25 #4
Tak for svarene. Skriv en kommentar som er angivet som et svar, og du får dine point :)