Avatar billede Kristian60 Nybegynder
31. august 2010 - 22:32 Der er 1 kommentar

Grafikkort til filmvisning

Jeg har overtaget en computer med fine stats hvad angår CPU, RAM og HDD. Dog er det et gammelt on-board grafikkort, og jeg har brug for et nyt grafikkort med en HDMI indgang der kan overføres til et TV.

bundkortet er ikke top of the line, og jeg er faktisk ikke sikker på hvilken PCI indgang der skal bruges. -hvordan finder jeg ud af det?

og hvilket grafikkort giver mig hvad jeg skal bruge for mest value for money?

tak
Avatar billede kimtheman Novice
01. september 2010 - 00:13 #1
Tja først skal man jo lige have et bundkort navn så man kan være sikker på hvilken kort du kan bruge. Det kunne jo være det var et gammelt agp kort.

Så brug et program som aida32
http://www.pcworld.dk/download/66/1125

(der er mange andre), som måske kan hjælpe dig til at fortælle gvad bundkort der sidder i.

Eller "SIW" på http://www.gtopala.com/siw-download.html

OSV....

Eller åben kabinet og se efter navn på bundkort.