Avatar billede mick Praktikant
06. september 2010 - 08:58 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart af Browser

Hej

Min pc'ere er blevet utrolig langsom ved opstart af internet Browseren. Ved opstart af andre Winduer går det helt galt.

Er der forslag til hvor man kan optimere og fjern irrelevante programmer eller links.

Tak!
Avatar billede Bullup Nybegynder
06. september 2010 - 09:13 #1
Hej

Ikke sikkert du finder årsagen her men prøv at gå ind under processer i din jobliste. der kan du se hvlike programmer der kører og hvor meget hukommelse de bruger.

måske har du nogle programmer som automatisk starter og sluger en del.
Avatar billede m_ali Nybegynder
06. september 2010 - 09:17 #2
Kan du anbefale nogen program til at søge efte mystiske applikationer som man muligvis skal fjerne.
Avatar billede Miezip Nybegynder
06. september 2010 - 10:07 #3
ville nok starte med og gå ind under kontrolpanel > tilføj fjern programmer og fjerne alt det du nok har installeret som du ikke bruger,  specielt browser ting som f.eks toolbars som du ikke har lagt mærke til har lagt i en bundle
Avatar billede mick Praktikant
06. september 2010 - 12:24 #4
Det synes jeg at jeg har kiggede på og også fjernet det som ikke var relevant.

Er der noget specifik jeg bør kigge efter som automatisk tilføjes via internettet.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
06. september 2010 - 14:09 #5
prøv at hente ccleaner. Jeg bruger den og den er god og enkelt at bruge. Prøv også at bruge diskdefragmentering.
06. september 2010 - 15:23 #6
Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
IE version ?
Sikkerhedsprogram ?

---

Nævnte CCleaner ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede mick Praktikant
06. september 2010 - 20:29 #7
Hermed HiJack log.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:23:11, on 06-09-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
C:\Programmer\Cisco\Cisco AnyConnect VPN Client\vpnagent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\ANIWConnService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\LevelOne\Common\RalinkRegistryWriter.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Intel\Privacy Icon\UNS\UNS.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcGui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\NILaunch.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
C:\Programmer\D-Link\DWL-G122_DWA-110\AirGCFG.exe
C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\lxcdmon.exe
C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\ezprint.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
D:\Programmer\Microsoft ActiveSync\Wcescomm.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\LevelOne\11g Wireless LAN\WLanUtility.exe
C:\Programmer\LevelOne\Common\RaUI.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
D:\PROGRA~1\MICROS~1\rapimgr.exe
C:\WINDOWS\system32\lxcdcoms.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\HIJack\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = ${URL_STARTPAGE}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.5126.1836\swg.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Programmer\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Programmer\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\system32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\isuspm.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link D-Link Wireless G DWL-G122_DWA-110] C:\Programmer\D-Link\DWL-G122_DWA-110\AirGCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LXCDCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCDtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcdmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\lxcdmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Programmer\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "D:\Programmer\Microsoft ActiveSync\Wcescomm.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-21-3473052665-2313123645-3995499130-3260\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-21-3473052665-2313123645-3995499130-3260\..\Run: [H/PC Connection Agent] "D:\Programmer\Microsoft ActiveSync\Wcescomm.exe" (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User '?')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User 'Default user')
O4 - Global Startup: 11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: LevelOne N Wireless Utility.lnk = C:\Programmer\LevelOne\Common\RaUI.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {05D96F71-87C6-11D3-9BE4-00902742D6E0} (Lotus Quickr Class) - http://places.semlernet.dk/qp2.cab
O16 - DPF: {106E49CF-797A-11D2-81A2-00E02C015623} (AlternaTIFF ActiveX) - http://www.alternatiff.com/install-ie/alttiff.cab
O16 - DPF: {55963676-2F5E-4BAF-AC28-CF26AA587566} (Cisco AnyConnect VPN Client Web Control) - https://sslvpn.semler.dk/CACHE/stc/1/binaries/vpnweb.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1259237159953
O16 - DPF: {E008A543-CEFB-4559-912F-C27C2B89F13B} (Domino Web Access 7 Control) - http://semmail1.semlernet.dk/dwa7W.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {E77F23EB-E7AB-4502-8F37-247DBAF1A147} (Windows Live Hotmail Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr01/photouploadcontrol/MSNPUpld.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = semlernet.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = semlernet.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = semlernet.dk
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O23 - Service: ANIWConn Service (ANIWConnService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ANIWConnService.exe
O23 - Service: ANIWZCSd Service (ANIWZCSdService) - Wireless Service - C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\ANIWZCSdS.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Intel(R) Active Management Technology Local Management Service (LMS) - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\AMT\LMS.exe (file missing)
O23 - Service: lxcd_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcdcoms.exe
O23 - Service: Ralink Registry Writer (RalinkRegistryWriter) - Ralink Technology, Corp. - C:\Programmer\LevelOne\Common\RalinkRegistryWriter.exe
O23 - Service: Symantec Auto-upgrade Agent (Smcinst) - Unknown owner - C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcLU\Setup\smcinst.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Management Client (SmcService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: Symantec Endpoint Protection (Symantec AntiVirus) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
O23 - Service: Intel(R) Active Management Technology User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Intel\Privacy Icon\UNS\UNS.exe
O23 - Service: Cisco AnyConnect VPN Agent (vpnagent) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco\Cisco AnyConnect VPN Client\vpnagent.exe

--
End of file - 13861 bytes
06. september 2010 - 20:42 #8
Elsker du denne
* Ask Toolbar
(Anbefaling Afinstall !!!)

---

Og din Symantec/Norton er stadig aktiv/registeret/opdateret ?

---

Forventer at du nu har gennemførs CCleaner's oprydning ?

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede mick Praktikant
07. september 2010 - 08:24 #9
HJeg prøvet at afinstallere 'Ask Toolbar 'via ccleaner, men det var ikke muligt.
Forslag til hvordan den kan fjernes.

Hvad mener du med at 'Symantec/Norton er stadig aktiv/registeret/opdateret', skal den ikke være det.
07. september 2010 - 08:30 #10
[Start] [Indstillinger] [Kontrolpanel] [Fjern programmer] ...

---

Jeg oplever en del som har en PC med forudinstaleret X dages 'prøve' på Symantec/Norton *SUK*.
Når den 'prøveperiode' så er udløbet, glemmer brugeren alt om den... Bliver altså ikke automatisk opdateret og/eller scanner ikke for 'utøj' / 'snavs' ... Lidt af en fælde !!!

Så åbn lige den Symantec/Norton og check dens status !!!
Avatar billede mick Praktikant
07. september 2010 - 08:44 #11
Hvis keg fjerne 'Symantec/Norton' vil den ikke længere automatisk blive opdateret.
Det er en hjemmearbejdsplads så Licensen er ikke udløbet.

Hvad med  'Ask Toolbar ', hvordan skal den fjernes.
Den er hverken tilgængelig i ccleaner eller kontrol-panel.

Jeg vil arbejde videre iaften med pc'eren og se hvormeget det har hjulpet. Vender tilbage senere.
07. september 2010 - 08:57 #12
Så napper vi den manuelt (samt lidt mere 'oprydning' ...)

------------------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.5126.1836\swg.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Programmer\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Programmer\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Programmer\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background  (Eller bruger du LiveMessenger hele tiden ?)

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

Genstart normalt...

-------

Slet mappen
C:\Programmer\Ask.com\

-------

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede mick Praktikant
07. september 2010 - 09:03 #13
Ok, tak for det hurtig svar.
Følger din vejledning iaften.
Avatar billede mick Praktikant
09. september 2010 - 19:46 #14
Så har jeg kørt din vejledning igennem og browseren er hurtigere tidligere.Dog har jeg bemærket at den hakker lidt første gang browseren startes op. Lyder som om den prøver at køre af cd-drevene.

Endvidere får jeg fejlen 'Timer Executeable har fundet en fejl og afsluttes'

Har du forslag til nogen af disse problemer.
09. september 2010 - 20:31 #15
Har du evt. kørt CCleaner's procedure begefter ?

Stik mig en frisk Log fra HiJackThis ...
Avatar billede mick Praktikant
10. september 2010 - 13:44 #16
Nej det havde jeg ikke gjort.
Hermed Hijack log hvor CCleaners også er kørt forinden.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:40:04, on 10-09-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
C:\Programmer\Cisco\Cisco AnyConnect VPN Client\vpnagent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\ANIWConnService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\LevelOne\Common\RalinkRegistryWriter.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Intel\Privacy Icon\UNS\UNS.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcGui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\NILaunch.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
C:\Programmer\D-Link\DWL-G122_DWA-110\AirGCFG.exe
C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\lxcdmon.exe
C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\ezprint.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
D:\Programmer\Microsoft ActiveSync\Wcescomm.exe
D:\PROGRA~1\MICROS~1\rapimgr.exe
C:\Programmer\LevelOne\11g Wireless LAN\WLanUtility.exe
C:\Programmer\LevelOne\Common\RaUI.exe
C:\WINDOWS\system32\lxcdcoms.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jucheck.exe
D:\HIJack\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = ${URL_STARTPAGE}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\system32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\isuspm.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link D-Link Wireless G DWL-G122_DWA-110] C:\Programmer\D-Link\DWL-G122_DWA-110\AirGCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LXCDCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCDtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcdmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\lxcdmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 6300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "D:\Programmer\Microsoft ActiveSync\Wcescomm.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-21-3473052665-2313123645-3995499130-3260\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User '?')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [_nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User 'Default user')
O4 - Global Startup: 11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: LevelOne N Wireless Utility.lnk = C:\Programmer\LevelOne\Common\RaUI.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {05D96F71-87C6-11D3-9BE4-00902742D6E0} (Lotus Quickr Class) - http://places.semlernet.dk/qp2.cab
O16 - DPF: {106E49CF-797A-11D2-81A2-00E02C015623} (AlternaTIFF ActiveX) - http://www.alternatiff.com/install-ie/alttiff.cab
O16 - DPF: {55963676-2F5E-4BAF-AC28-CF26AA587566} (Cisco AnyConnect VPN Client Web Control) - https://sslvpn.semler.dk/CACHE/stc/1/binaries/vpnweb.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1259237159953
O16 - DPF: {E008A543-CEFB-4559-912F-C27C2B89F13B} (Domino Web Access 7 Control) - http://semmail1.semlernet.dk/dwa7W.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {E77F23EB-E7AB-4502-8F37-247DBAF1A147} (Windows Live Hotmail Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr01/photouploadcontrol/MSNPUpld.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = semlernet.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = semlernet.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = semlernet.dk
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O23 - Service: ANIWConn Service (ANIWConnService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ANIWConnService.exe
O23 - Service: ANIWZCSd Service (ANIWZCSdService) - Wireless Service - C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\ANIWZCSdS.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Intel(R) Active Management Technology Local Management Service (LMS) - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\AMT\LMS.exe (file missing)
O23 - Service: lxcd_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcdcoms.exe
O23 - Service: Ralink Registry Writer (RalinkRegistryWriter) - Ralink Technology, Corp. - C:\Programmer\LevelOne\Common\RalinkRegistryWriter.exe
O23 - Service: Symantec Auto-upgrade Agent (Smcinst) - Unknown owner - C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcLU\Setup\smcinst.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Management Client (SmcService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: Symantec Endpoint Protection (Symantec AntiVirus) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
O23 - Service: Intel(R) Active Management Technology User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Intel\Privacy Icon\UNS\UNS.exe
O23 - Service: Cisco AnyConnect VPN Agent (vpnagent) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco\Cisco AnyConnect VPN Client\vpnagent.exe

--
End of file - 11540 bytes
10. september 2010 - 14:13 #17
Jeg kender ikke lige til omtalte 'Timer Executeable har fundet en fejl og afsluttes' ? Er det kun ved brug/opstart af IE ? Og hver gang ?
Avatar billede mick Praktikant
10. september 2010 - 21:32 #18
Det er ved opstart af pc'eren.
10. september 2010 - 22:21 #19
CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du manuelt én for én disable/enable diverse elementer i din opstart. Og en genstart ved hver enkelt, så burde det være muligt med denne udelukkelsesmetode, at finde 'synderen' ...
Avatar billede mick Praktikant
11. september 2010 - 11:03 #20
Ok tak for hjælpen, du får pointene.
Avatar billede mick Praktikant
11. september 2010 - 11:04 #21
Ok tak for hjælpen, du får pointene, vil du oprette et svar
11. september 2010 - 11:09 #22
... men hvad er så pointen / 'synderen' ?
Avatar billede mick Praktikant
11. september 2010 - 13:17 #23
Vil du uddybe dit spørgsmål, hvor meget havde du forventet i point.

Du har stadigvæk ikke opretet et svar så jeg kan tildele dig pointene.
11. september 2010 - 13:23 #24
... men hvad er/var så 'synderen' ?

Er problemet væk ? Og pga. hvad ? På hvilken måde ?
Vil jeg/vi da godt vide ...

FØR alt dette 'Point' halløj *S* ...
Avatar billede mick Praktikant
11. september 2010 - 13:26 #25
Har ikke fået afprøvet det sidste med deaktivering af programmet.
Jeg vender tilbage senere med result.
Avatar billede mick Praktikant
18. september 2010 - 21:23 #26
Jeg får desværre stadigvæk fejlen med Time Executeable filen.
Kan hellere ikke se filen i CCLenaner under opstart ad programmer.

Men under alle omstændigheder fik jeg fjernet mange at de irrelevante opstarts programmer og Browseren er også blevet meget hurtig ved opstart.

Smid et svar så få du pointene, er det nok med 50 med den indsats du hat lagt i opgaven.
18. september 2010 - 22:10 #27
Ping...

Jeg vil stadig mene proceduren i #19 ...

PS: Normalt skal DU ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede mick Praktikant
30. september 2010 - 14:21 #28
Problemet blev løst ved at re-installere driveren til printeren