Avatar billede pingvinvarmer Nybegynder
08. september 2010 - 10:12 Der er 1 løsning

Returner navn på drop down i VBA

Hej!

Jeg har indsat en drop down i mit excel ark. Til denne har jeg assignet en macro, som køres hver gang der foretages valg i drop down (ved at højre klikke og vælge "assign macro").

- Kan jeg i makroen få fat i navnet på den drop down der aktiverer den?

F.eks. vil jeg gerne kunne assigne samme macro til alle mine drop downs, som finder feltet til højre for min "linkedcell". Se understående kode, som virker for "Drop Down 1", men som jeg gerne vil have til at virke for alle drop downs (så jeg ikke skal lave én macro for hver drop down).

Altså skal der istedet for "Drop Down 1" stå en variabel der indeholder navnet på den drop down der har aktiveret macroen.

Sub DropDownMacro()
  ActiveSheet.Shapes("Drop Down 1").Select
  With Selection
    myCell = .LinkedCell
  End With

  myRow = Range(myCell).Row
  myColumn = Range(myCell).Column + 1

  Call mySub(myRow, myColumn)
End Sub
Avatar billede pingvinvarmer Nybegynder
08. september 2010 - 10:24 #1
Hej Igen.

Jeg brugte mindst 3-4 timer på at finde en løsning på dette problem. Bl.a. ved at søge på forums.

5 minutter efter at jeg selv har oprettet et spørgsmål, falder jeg tilfældigvis selv over svaret:

Application.Caller

Typisk.