Avatar billede kasseper Nybegynder
09. september 2010 - 13:06 Der er 9 kommentarer

Tomcat Http 400

Hej

Jeg har en intern Tomcat server stående. Den PLEJER(tm) at virke, men pludselig efter jeg lagde noget nyt kode på, så virker ingen ting, heller ikke selvom jeg reverter til noget gammel kode.

Serveren giver mig bare en blank side tilbage, som jeg så med FireBug, kan se er en HTTP 400 - Bad request. Jeg har forsøgt fra mange forskellige browsere så det burde ikke være mit request.

Hvad kan der være gået galt ?, hvordan finder jeg ud af det og hvordan løser jeg det?
Jeg har set i Catalina.out og Catalina.err, men der er ikke noget mystisk at se. Skal jeg enable noget andet log, for at få flere informationer?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2010 - 15:12 #1
Hvilken version af Tomcat på hvilken platform?

Hvad siger de log filer?
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. september 2010 - 21:28 #2
Det er en 6.0.18 på en Ubuntu
Du for lige en tail på logfilerne her
Catalina.out:
--------------------------------------------
tail catalina.out
Sep 9, 2010 7:23:24 PM org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory preInstantiateSingletons
INFO: Pre-instantiating singletons in org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory@71f84d01: defining beans [daoAuthenticationProvider,authenticationManager,userDetailsService]; root of factory hierarchy
Sep 9, 2010 7:23:24 PM org.springframework.context.support.AbstractApplicationContext prepareRefresh
INFO: Refreshing org.springframework.web.context.support.StaticWebApplicationContext@3ab57646: display name [Root WebApplicationContext]; startup date [Thu Sep 09 19:23:24 UTC 2010]; root of context hierarchy
Sep 9, 2010 7:23:24 PM org.springframework.context.support.AbstractApplicationContext obtainFreshBeanFactory
INFO: Bean factory for application context [org.springframework.web.context.support.StaticWebApplicationContext@3ab57646]: org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory@ea69ae7
Sep 9, 2010 7:23:24 PM org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory preInstantiateSingletons
INFO: Pre-instantiating singletons in org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory@ea69ae7: defining beans [filter,legacy]; root of factory hierarchy
Sep 9, 2010 7:23:25 PM hudson.TcpSlaveAgentListener <init>
INFO: JNLP slave agent listener started on TCP port 38911
--------------------------------------------
catalina.err
tail catalina.err
Please use CMSClassUnloadingEnabled in place of CMSPermGenSweepingEnabled in the future
08/09/2010 21:35:12 14380 jsvc.exec error: Service did not exit cleanly
Please use CMSClassUnloadingEnabled in place of CMSPermGenSweepingEnabled in the future
09/09/2010 19:13:18 14433 jsvc.exec error: Shutdown or reload already scheduled
09/09/2010 19:13:19 14433 jsvc.exec error: Shutdown or reload already scheduled
09/09/2010 19:13:20 14433 jsvc.exec error: Shutdown or reload already scheduled
09/09/2010 19:13:21 14433 jsvc.exec error: Shutdown or reload already scheduled
09/09/2010 19:13:22 14433 jsvc.exec error: Shutdown or reload already scheduled
Please use CMSClassUnloadingEnabled in place of CMSPermGenSweepingEnabled in the future
--------------------------------------------------------------

Bemærk at jeg igår lavede en kill på jsvc processen, derfor "Service did not exit cleanly", og jeg kørte tomcat.sh stop flere gange i træk her til aften, derfor "Shutdown or reload already scheduled"
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2010 - 21:54 #3
Har du prøvet at cleane Tomcat's work og temo dir's?
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. september 2010 - 22:05 #4
øh, nej, hvordan gør jeg det?
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. september 2010 - 22:10 #5
sorry, det ved jeg selvfølgelig godt :-)
Men det hjalp ikke noget. :-(
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. september 2010 - 22:30 #6
skal måske lige sige at det er en maven2 installation, så måske der er sket noget, så et eller andet peger forkert. Jeg kan også se nu at jeg ikke længere har en ROOT webapp, som min localhost jo ellers skal pege på. Men hvordan i alverden er det sket ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2010 - 01:10 #7
Hm. Måske skal Tomcat geninstalleres.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2010 - 01:10 #8
Har du iøvrigt checket at der ikke hænger en gammel process som ikke er slået helt ihjel?
Avatar billede aners Nybegynder
12. september 2010 - 19:04 #9
Er din appBase-sti relativ? Prøv i så tilfælde at sætte den absolut.