Avatar billede j3ppah Novice
09. september 2010 - 16:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort, computer restaret i stedet for at lukke. power on pci.

HEj eksperter, har et lille problem.

Har en gammel skod spand jeg er ved at fixe...

Grafik kortet var brændt af, så har smidt et nyt i.
Før i tiden var det et AGP grafik kort, har sat et pci i i stedet for.

problemet er nu, at når grafikkortet er kommet i, og jeg prøver at lukke windows ned, genstarter computeren i stedet for at lukke...

Jeg har fundet frem til at ved at deaktivere PowerON PCI i biosen, får jeg lov til at lukke computeren som normalt.

Men efterfølgende tænder skærmen så ikke når jeg tænder computeren igen...

For så at komme tilbage til før river jeg bare bios batteriet ud/lader det løbe tør. og så er jeg eller fast igen, hvor computeren ikke vel lukke...

Er der en der har en ide ?

grafikkortet er et 8400 GS
Avatar billede theman1234 Nybegynder
09. september 2010 - 16:47 #1
har du opdateret din driver
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2010 - 16:48 #2
Kan du nøjes med at gå i dvale?
Avatar billede j3ppah Novice
10. september 2010 - 08:21 #3
Hej, ja selvfølgelig har jeg opdateret driveren.... altså vi var ude over alt hvad der gav mening...

DOG har jeg fundet løsningen... eller om jeg har fundet løsningen, det ved jeg ikke om man kan kalde det, da jeg ikke er 100% sikker på hvad der løste problemet...

Well, disablede PowerOn PCI i bios.
Genstartede computere (Kunne ikke se skærm)
Hev strømmen fra 5 min, (for at bios batteriet lige skulle løbe ud)
Satte strøm til igen.
Åbnede bio's, Enablede PowerOn PCI.
prøvede at genstarte.
Hmm... Det giver ikke så meget mening det her...

Altså for det første, burde biosen jo have gået tilbage til enable PowerON PCI af sig selv, og hvis den ikke havde virkede skærmen jo ikke... så at jeg kunne få billede giver ingen mening...

Well anyhow, efter jeg genstartede og havde enabled Poweron PCI igen så det hele ud til at virke.

Det er sku lidt underligt og kan ikke rigtigt fortælle hvorfor problemet nu er afhjulpet, men det er det ;)...

Mange  tak for svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2010 - 13:30 #4
Ja det lyder lidt mærkeligt.
Kunne dog tyde på at pc har troet der var to grafik kort installaeret, og den ikke vidste hvilket den skulle bruge. Disse oplysninger har du så fået nulstillet ved den gentagne nulstilling af bios. Teori måske men tror måske det er den vej vi skal.