Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
13. september 2010 - 11:23 Der er 1 kommentar

Virker automatiske svar med distributions grupper?

Jeg prøver at sætte en regel op i Outlook der sender en e-mail automatisk når mailboxen modtager en e-mail.

Det virker fint når vi sender mail direkte men ikke når mail bliver sendt til en DL some mailboxen er medlem af.

Jeg har også prøvet at lave en regel hvor jeg vælger 'Sent to people or distribution list' og så bruger navnet på den DL som mailboxen er medlem af.
Desværre virker det stadig ikke.

Virker den type regel kun for direkte mails?
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2010 - 19:56 #1
Hvid du kopierer modtageradressen fra en af dine modtagne mails, og indsætter den i reglen, så burde det virke.
Du kan også højreklikke på en af de modtagne mails, og vælge "opret regel", så burde det også vike.
Regler i outlook virker med det hele. Du skal bare være ret skarp på dine kriterier, da det ellers kan give nogle ret spøjse resultater.
En kollega sagde engang, "jeg hader databaser, de svarer på det, jeg spørger efter". Det samme med regler i outlook, du opretter faktisk en form for filter, og da outlook i realiteten er en database med mails som indhold, så giver den dig det du beder om.
Så sørg for at bede om det rigtige.
/ptj_11