Avatar billede Kristian60 Nybegynder
14. september 2010 - 01:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb ad bærber: VAIO, pengene værd?

Hej

Jeg står over for køb af bærbar, og har mulighed for at købe en VAIO z-series for 11.000 (DK. pris omkring 20.000)

de præcise specifikationer ses her:
http://asia.cnet.com/reviews/notebooks/0,39050488,45221676p,00.htm

Men er denne computer pengene værd? Jeg skal bruge den lidt allround: studie, film, musik og spil. Det er vigtigt for mig at computeren er solidt bygget, at den er høj kvalitet og at designet er lækkkert.

prisrangen er lige omkring 10.000, selvfølgelig må den også være mindre.

tak
Avatar billede Kristian60 Nybegynder
14. september 2010 - 01:13 #1
køb af bærbar, naturligvis.

fik heller ikke nævnt at den skal være omkring de 13" og forholdsvis mobil.
Avatar billede Kristian60 Nybegynder
16. september 2010 - 08:35 #2
Valget står nu mellem

Sony Vaio Z115GG
10.000 kr
http://bit.ly/a1b6zU

og

Acer Aspire TimelineX 3820TG
7.100 kr
http://bit.ly/cmut5G

den første der kommer med et kvalificeret, begrundet bud på hvilken computer der er det bedste valg, får pointene.
Avatar billede Zephox Nybegynder
18. september 2010 - 08:50 #3
Jeg ville nok foreslå Sony Vaio Z115GG hvis du spiller spil, som bruger meget, da dens grafikkort, gør at du kan få en større opløsning på dine spil. Den er også lettere end Acer Aspire'en, som gør at du lettere kan flytte den rundt, hvis det er du gør det. De har det samme batteri, så Vaio'en burde også holde lige så lang tid, men de 8 timer, er hvis du slet ikke gør noget. At den bare står der og laver ingenting. De har også samme net-kort, som gør at der er samme internet-hastighed på dem begge. Men har du mange programmer, til studie, og meget musik og film, vil Acer'en være bedre, da den har en større HD. Men kommer helt an på hvilken slags spil du spiller. Sony Vaio Z115GG vil holde lidt længere en Acer'en, da dens grafikkort er bedre imo ( Nvidia er bedre til spil end ATI er i min mening. )

Men find ud af, hvor meget din PC skal kunne trække i forhold til spil, og hvor meget plads du skal bruge. Det er jo 120GB mere. den er dog en del dyrere, så hvis du vil spare penge, så køb Acer Aspire TimelineX 3820TG.

Men hvis du føler du gerne vil bruge de ekstra 3000 kr. på at købe Vaio, så kan du jo også ofre 500-1000 kr ekstra senere hen, på at købe en ekstern harddisk, hvor du kan opbevare alle dine film og dit musik.

Men vil dog foreslå en PC med mindst 15 tommer, hvis den er til spilbrug, som fx. CoDMW2 o.lign da der bliver en større skærm at spille på.

Hvis det var mig, og jeg havde pengene, ville jeg købe Vaio.

- Zephox
Avatar billede Kristian60 Nybegynder
18. september 2010 - 09:07 #4
tak for svaret. jeg tilgengæld problemer med at give dig pointene.. :S
Avatar billede Kristian60 Nybegynder
18. september 2010 - 09:08 #5
du har skrevet din post som en kommentar, ikke som et svar
Avatar billede Zephox Nybegynder
18. september 2010 - 17:29 #6
lægger lige en post som svar så.

- Zephox